Odotettu uusi SEAT Arona nyt myynnissä

Uusi SEAT Arona esiteltiin suurelle yleisölle alkuviikosta Frankfurtin autonäyttelyssä. Nyt SEAT Aronan myynti on alkanut Suomessa. SEAT Aronan hinnat alkavat 18 988,06 eurosta (1,0 EcoTSI Reference 70 kW (95 hv), manuaalivaihteisto).

SEAT Arona on kompaktin kokoluokan SUV, joka yhdistää urheilullisuuden, käytännöllisyyden, turvallisuuden ja uusimman sukupolven liitettävyyspalvelut. Arona on rohkeasti muotoiltu persoonallinen SUV, joka tarjoaa lähes lukemattomat yksilöintimahdollisuudet. Aronan kompakti koko, korkea ajoasento ja ajo-ominaisuudet tarjoavat ajonautintoa niin maatiellä kuin hiekkatielläkin.

Tarjolla on kuusi uutta taloudellista moottoria: kolme TSI-bensiinimoottoria teholuokissa 70 kW (95 hv), 85 kW (115 hv) ja 110 kW (150 hv). Myöhemmin mallisto täydentyy kahdella TDI-dieselmoottorilla teholuokissa 70 kW (95 hv) ja 85 kW (115 hv). Vuonna 2018 saataville tulee myös täysin uusi 1,0 TGI 66 kW (90 hv) maa-/biokaasumoottori.

Tarjolla on moottorista riippuen joko viisi- tai kuusivaihteinen manuaalivaihteisto tai seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. 1,5 EVO TSI -bensiinimoottori on tarjolla vain FR-varustelutasoon, ja se on aina varustettu kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla.

Uusi SEAT Arona on 4 138 mm pitkä ja 1 780 leveä, akselivälin ollessa 2566 mm. SEAT Aronan tavaratila on 400 litraa. SEAT Arona on aina viisiovinen ja siihen on tarjolla neljä eri varustelutasoa: Reference, Style, FR ja Xcellence. FR-varustelutaso on vaihtoehto urheilullisuutta kaipaavalle kuljettajalle ja Xcellence-varustelutaso puolestaan tarjoaa mukavuutta ja älykästä teknologiaa. FR- ja Xcellence-varustelutasoissa on aina vakiona kaksivärisyys, jolloin katto on joko harmaa, musta tai oranssi. Lisävarusteena katto on saatavissa ilman lisähintaa myös samanvärisenä kuin auto.

Uusi SEAT Arona tarjoaa kattavan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Reference-varustelutasosta lähtien vakiovarusteita ovat mm. Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä, Media System Touch 5” kosketusnäytöllä, halogeeniajovalot ja monitoimiohjauspyörä sekä Hill hold -mäkilähtöavustin. Style-varustelutasossa on puolestaan lisäksi vakiona led-päiväajovalot ja -takavalot, vakionopeudensäädin, väsymyksen tunnistusjärjestelmä ja peruutustutka takana. Xcellence-varustelutasossa vakiona ovat mm. Media System Plus 8” kosketusvärinäytöllä, Kessy – avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, automaatti-ilmastointi sekä Coming home ja leaving home -toiminto ajovaloissa. FR-varustelussa vakiona ovat myös SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta, urheilulliset etuistuimet ja 17” kevytmetallivanteet.

Lisävarusteena saatavilla on mm. navigointipaketti, sisältäen SEAT Full Link -älypuhelimen peilaustoiminnon ja langattoman latauksen (Qi-standardi), mukautuva vakionopeudensäädin ACC, Beats Audio -äänentoistojärjestelmä ja pysäköintitutkat edessä ja takana, pysäköintiavustin Park Assist, Blind Spot Detection -katvealueen varoitusjärjestelmä ja takana risteävän liikenteen varoitus sekä irrotettava vetokoukku.

Ensimmäiset uudet SEAT Aronat saapuvat Suomen SEAT-jälleenmyyjille marraskuussa.

Uuden SEAT Aronan hinnasto ja lisävarusteet: http://bit.ly/SEATAronaHinnat

Suunnittele oma SEAT Aronasi: http://www.seat.fi/carworlds/arona/overview.html

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua