SEAT esittelee autoilun nykytilan ja tulevaisuuden Mobile World Congress 2018 -tapahtumassa

• SEAT esittelee Easy Mobility -kehitysstrategiansa edistysaskeleita
  • Yksi viimeisimmistä edistysaskeleista on SEAT Simulaattori, joka tarjoaa ensikäden näkemyksiä siitä, miten autot, käyttäjät, ympäristö ja liikkuvuus ovat vuorovaikutuksessa keskenään.
  • SEAT julkistaa kongressissa yhteistyösopimuksen yhden suosituimman viihdesovelluksen kanssa. Lehdistötilaisuudessa julkistetaan myös muita yhteistyöhankkeita.
  • Yhteistyösopimuksen solmineet SEAT ja Telefónica esittelevät tapahtumassa kumppanuushankkeitaan.
  • Yhtiö järjestää myös tapaamisia SEAT-johdon ja johtavien teknologiayritysten johdon kanssa speed dating -formaatilla

SEAT osallistuu Mobile World Congress 2018 -tapahtumaan esitellen useita kehitysaskeleita liitettävyyden saralla. Tapahtumaan neljättä kertaa peräkkäin osallistuva automerkki esittelee uusimmat ratkaisunsa ja edistysaskeleensa tulevaisuuden liikkumista kehittävästä Easy Mobility -strategiahankkeesta. SEATin kongressiohjelmaan kuuluvat SEAT Simulator, ensimmäiset tulokset yhteistyöstä Telefónican kanssa, SEAT Leon Cristobal, Alexan ja muiden viihdejärjestelmien integraatiot ja tapaamiset SEATin johdon ja johtavien teknologiayritysten edustajien kanssa.

”SEAT vahvistaa edelleen siteitään Barcelonaan ja on vahvasti sitoutunut sen vakiinnuttamiseksi uusien teknologioiden mobiilipääkaupungiksi maailmassa. Mobile World Congress on varmasti maailman tärkein teknologiatapahtuma ja SEAT esittelee jälleen kerran innovaatioita, joiden odotetaan asettavan alan trendejä ja määrittävän tulevaisuuden liikkumista”, sanoo SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo.

Luca de Meo pitää tapahtumaa erittäin merkittävänä vaikuttajana liiketoimintamahdollisuuksiin. "Teknologia-alan johtajat osallistuvat tähän kongressiin ja SEAT haluaa luoda synergiaa sellaisten yritysten kanssa, jotka edistävät asemaamme ajoneuvojen digitalisoinnin referenssinä.”

Yhtiö esittelee kongressin eri alueilla liitettävyyden nykyisiä ja tulevia ratkaisuja. Pääalueella on esillä vaikuttava simulaattori, joka tarjoaa 360° näkymän SEATin kehittämään digitalisoinnin tulevaisuuteen. SEAT ID:n avulla käyttäjät voivat konfiguroida ja mukauttaa simulaattorin oman profiilin ja tarpeidensa mukaiseksi, käyttää SEATin digitaalisia sisältöjä ja suunnitella itselleen parhaaksi räätälöidyn vaihtoehdon kaupungissa liikkumiseen. Simulaattorin ohjauspyörän takana vierailijoilla on mahdollisuus kokeilla, minkälaista ajaminen on tulevaisuudessa. Liitettävyyden ja ajamisen viimeisimpiin kehitysaskeleisiin – joiden parissa SEAT parhaillaan työskentelee – perustuva kokemus on täysin mukautettava ja vuorovaikutteinen.

Toinen SEATin kohokohta Mobile World Congress 2018 -tapahtumassa on SEAT Leon Cristobal, joka pyrkii vähentämään tapaturmat kaupunkiliikenteessä nollaan. Ylistävät arviot viimeisimmässä Smart City Expossa saaneessa ”Suojelusenkeli”-konseptiautossa on yli 15 turvallisuutta lisäävää avustinta, jotka voivat osaltaan auttaa vähentämään väsymyksen, ylinopeuden, alkoholin ja muiden häiriötekijöiden aiheuttamia onnettomuusriskejä.

SEAT jälleen edelläkävijänä vuorovaikutteisten ratkaisujen integroinnissa

Kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja viihdejärjestelmillä on merkittävä rooli SEATin osastolla. Kongressin aikana vierailijat voivat kokea Amazonin ääniohjattavan assistentin, Alexan, integroituna SEAT Atecaan. SEAT on ensimmäinen autonvalmistaja, joka ottaa ominaisuuden käyttöön Euroopassa. Sen toiminnoilla pyritään optimoimaan autossa vietetty aika esimerkiksi hallitsemalla omaa kalenteria, löytämällä kiinnostavia kohteita tai pysymällä ajan tasalla uusimmista uutisista.

SEAT aikoo hyödyntää kongressiosallistumisensa myös esittelemällä kumppanuutensa yhden maailman suosituimman viihdejärjestelmän kanssa. Jälleen kerran SEAT on ensimmäinen autonvalmistaja, joka integroi järjestelmän ajoneuvoihinsa. Lisäksi Luca de Meolla on vielä uusi tärkeä julkistus tapahtuman ensimmäisenä päivänä 26. helmikuuta pidettävässä lehdistötilaisuudessa.

SEATin sitoutuminen digitalisointiin sai äskettäin tunnustusta saksalaisten Auto Bild- ja Computer Bild -lehtien myöntämällä, parhaiden autoiluun liittyvien innovaatioiden Connected Car 2017 -palkinnolla, jolla huomioidaan vuosittain parhaita autoon liittyviä innovaatioita. Palkinto luovutettiin SEATin edustajille tammikuussa Las Vegasin CES-tapahtumassa.

Uusia strategisia kumppaneita etsitään

Mobile World Congressista on tullut maailman innovatiivisimpien teknologiahankkeiden päänäyttämö. Siksi autojen liitettävyyden edelläkävijä SEAT järjestää kongressin aikana tapaamisia johtavien teknologiateollisuuden edustajien kanssa. SEATin johtajien ja teknologiayritysten edustajien speed dating -tapaamisten tavoitteena on löytää uusia kumppanuuksia ja yhteistyömuotoja, joiden avulla yhtiö voi edelleen kehittyä ajoneuvojen liitettävyyden ja tekoälyn alalla.

Osana merkittävimpien teknologiayhtiöiden yhteistyötä SEAT ja Telefónica kertovat merkittävistä läpimurroista autoteollisuuden digitalisaatiossa. Yhdessä tärkeimmistä hankkeista tutkitaan lohkoketjuteknologian hyödyntämistä toimitusketjujen rahansiirtojen tarkkuuden ja jäljitettävyyden kehittämiseksi.

SEAT kannattaa lahjakkaita ja disruptiivisia ehdotuksia

SEATin kunnianhimoisen Mobile World Congress läsnäolon täydentää osallistuminen Mobile World Capital Barcelona -säätiön tukeman 4YFN-yritysverkoston tilaisuuteen, joka tuo yhteen start-upit, sijoittajat, julkiset toimijat ja suuryritykset. Tilaisuudessa SEATin tavoitteena on houkutella lahjakkaita digitaalisen ympäristön ammattilaisia ja osaajia. Lisäksi yhtiön johtoryhmä tapaa useita startup-yritysten edustajia tunnistaakseen käänteentekeviä projekteja, joilla voidaan parantaa yhtiön digitaalista ekosysteemiä.

Smart Factory -projektien edistämiseksi SEAT esittelee 4YFN:ssä start-up-yrityksille avoimen innovaatiohaasteen, jonka tavoitteena on tuottaa ratkaisuja Teollisuus 4.0 -prosesseihin.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua