SEAT Ibiza on myös IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittaja pienten autojen sarjassa

SEAT Ibizan voittokulku jatkuu. Nyt SEAT Ibiza valittiin IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun voittajaksi pienten autojen sarjassa.

Palkinnot jaettiin 18.1.2018 Finlandia-talolla pidetyssä Autoilun tulevaisuus -tapahtumassa. Äänestyksessä oli mukana kaiken kaikkiaan 39 automallia. IL Vuoden Auto Suomessa -kilpailu järjestettiin jo viidettä kertaa.

IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun palkinnot jaettiin kuudessa autokategoriassa: pienet autot, keskikokoiset autot, isot autot, pienet ja keskikokoiset katumaasturit/crossoverit, isot katumaasturit ja urheiluautot. Lisäksi tilaisuudessa palkittiin Iltalehden Gasum -lukijakilpailun äänestyksen voittaja-auto ja Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja. IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun tuomariston muodosti kaikkiaan 17 eri medioissa työskentelevää alan ammattitoimittajaa.

SEAT Ibiza valittiin joulukuussa pidetyssä Auto- ja Liikennegaalassa Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun voittajaksi. SEAT Ibiza selvitti tiensä myös kahden merkittävän Euroopassa järjestettävän kilpailun finaaliin: Car of the Year 2018 ja AUTOBEST 2018. Uudelle SEAT Ibizalle on myönnetty myös arvostettu Red Dot 2017 -palkinto tuotemuotoilu-kategoriassa.

SEAT Ibiza

SEAT Ibizassa yhdistyvät suorituskyky, taloudellisuus, ajomukavuus ja turvallisuus. Laaja moottorivalikoima kattaa neljä bensiinimoottoria ja kaksi dieselmoottoria sekä maa-/biokaasuversion, teholuokissa 55 kW – 110 kW. Vetotapana on aina etuveto ja vaihteistoksi voi valita joko manuaalivaihteiston tai DSG-automaattivaihteiston. Uuteen SEAT Ibizaan on saatavilla neljä vaihtoehtoista varustelutasoa: Reference, Style, Xcellence ja FR. SEAT Ibizassa käytetään uutta Volkswagen-konsernin modulaarista MQB A0 -alustarakennetta ja siihen on tarjolla yksi kokoluokkansa kattavimmista valikoimista kuljettajaa avustavia järjestelmiä. SEAT Ibiza saavutti luokassaan ensimmäisenä vakiovarusteisena autona viisi tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuustestissä.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua