SEAT järjestää kansainvälisen talviajotapahtuman Kuusamossa

SEATin järjestämään 4Drive Snow Camp -nelivetotapahtumaan Kuusamoon saapuu suuri määrä kansainvälisen median edustajia. Tämä on ensimmäinen kerta, kun SEAT järjestää kansainvälisen talviajotapahtuman Suomessa.

Mediatapahtuma kerää Kuusamoon maaliskuussa kahden viikon aikana yli 120 toimittajaa ympäri Eurooppaa. Osallistujia on 15 eri maasta, mm. Itävallasta, Saksasta, Espanjasta, Portugalista, Ranskasta, Englannista ja Pohjoismaista, myös Suomesta.

Kaksipäiväisen ohjelman aikana osallistujat pääsevät ajamaan SEAT Atecaa pohjoisen vaihtelevissa olosuhteissa sekä testaamaan nelivetoista SEAT Leon ST CUPRAa jääradalla. Lisäksi he pääsevät tutustumaan suomalaisiin erikoisuuksiin, kuten huskyvaljakkoajeluun ja poronhoitoon, maastohiihtoa ja saunomista unohtamatta.

SEATin ajotapahtuman kumppanina toimii Juha Kankkunen Driving Academy, jonka kokeneet ajokouluttajat antavat vinkkejä niin tieliikenteeseen kuin jääradallekin.  Osallistujat pääsevät nauttimaan myös uuden Leon ST CUPRAn suorituskyvystä nelinkertaisen rallin maailmanmestarin Juha Kankkusen kyydissä. Myös espanjan oma autourheiluylpeys Jordi Gené, World Touring Car Championship -sarjan kuljettaja on mukana tapahtumassa.

Useille espanjalaisen päämiehen edustajille ja ulkomaalaisille toimittajille tämä on ainutlaatuinen tilaisuus päästä ajamaan lumisissa olosuhteissa ja oppia hallitsemaan autoa niin jääradalla kuin maastossakin.

Testiautoina toimivat SEAT Ateca 2,0 TDI 190 hv 4Drive-nelivedolla, DSG-automaattivaihteistolla ja Xcellence-varustelutasolla varustettu malli sekä SEAT Leon ST CUPRA 2,0 TSI 300 hv 4Drive-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla varustettu malli.

SEAT Leon CUPRA

SEAT Leon CUPRA on kaikkien aikojen tehokkain tieliikenteeseen tarkoitettu SEAT-malli: tehoa 300 hv ja se kiihtyy jopa 0-100 km/h 4,9 sekunnissa. SEAT Leon ST CUPRA on saatavana nyt myös 4Drive-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla. SEAT Leon CUPRA yhdistää poikkeuksellisella tavalla suorituskyvyn, uusimman ajamista avustavan teknologian ja tilavuuden (tavaratila 587 l). Leon CUPRA on saatavilla myös käytännöllisenä viisiovisena mallina ja urheilullisena kolmeovisena SC-versiona.

SEAT Leon CUPRAn uusi moottori on 10 hv aiempaa tehokkaampi ja sen maksimivääntömomentti on 380 Nm aiemman 350 Nm:n sijaan. Maksimivääntömomentti on käytettävissä laajalla, 1800–5500 kierroslukualueella. SEAT Leon CUPRAssa on elektronisesti ohjatut iskunvaimentimet, mukautuva DCC-alustansäätö, joka sopeutuu tieolosuhteisiin ja kuljettajan ajotapaan tarjoten aina parhaan tehon ja ajotuntuman.  Vakiona on myös progressiivinen ohjausjärjestelmä, jonka ansiosta ohjaus on helpompaa ja ohjausliikkeitä tarvitaan vähemmän. Ajoprofiileissa on valittavana neljä vaihtoehtoista profiilia: Comfort, Sport, Individual ja CUPRA, jolla saadaan käyttöön urheiluauton suorituskyky ja ajokokemus. Säädettävässä ESC-ajonvakautusjärjestelmässä ovat valittavina normaali-, race- (ESC Sport) ja track (ESC Pois) -asetukset.

SEAT Ateca

SEAT Ateca voitti AUTOBEST 2017 -kilpailun, jossa auto- ja liikennetoimittajat 31 Euroopan maasta arvioivat SEAT Atecan "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017”. Palkinto oli osoitus, että SEATin ensimmäinen SUV on kokonaisuudeltaan paras ja innovatiivisin vaihtoehto, joka on nyt saatavilla ympäri Eurooppaa. AUTOBEST tuomaristo toi esiin useita tekijöitä, jotka siivittivät SEAT Atecan voittoon ja Euroopan parhaaksi ostettavaksi autoksi: muotoilu, mukavuus, ajo-ominaisuudet, vastinetta rahoille sekä myynti- ja huoltoverkosto.

SEAT Ateca yhdistää täydellisesti muotoilun, mukavuuden ja teknologian. Se soveltuu niin kaupunkiin, maantielle kuin hiekkatiellekin, ja sen on- ja off-road -ominaisuudet takaavat ajomukavuuden kaikenlaisilla ajomatkoilla. SEAT Atecan laajasta mallistosta löytyy bensiini- ja dieselmoottorit teholuokissa 115–190 hv, etu- ja neliveto sekä manuaali- ja automaattivaihteisto. Uusi Xcellence-varustelutaso tarjoaa lisää mukavuutta, tyylikkyyttä ja turvallisuutta. Laajasta lisävarustevalikoimasta löytyy led-valojen lisäksi mm. useita kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, hätätilanneavustin ja jalankulkijoiden tunnistustoiminto. Viimeisimmän sukupolven Infotainment-järjestelmät, mukaan lukien 8-tuumainen kosketusnäyttö ja Full Link -liitettävyyspalvelut, viimeistelevät kokonaisuuden.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 14 700 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua