SEAT Leon CUPRA 290 – vieläkin enemmän tehoa

SEAT Leon ST CUPRA yhdistää farmariauton tilat ja urheiluauton tehokkuuden

Kaksi suorituskykyistä moottorivaihtoehtoa: 195 kW (265 hv) ja uusi 213 kW (290 hv)

Aiempaakin nopeampi: kiihtyvyys nyt 0-100 km/h parhaimmillaan vain 5,7 sekunnissa

SEAT Leon -malliston 290-hevosvoimainen CUPRA on menevään elämäntyyliin sopiva auto, jossa on tehoa nyt jopa 213 kW. Sekä urheilullinen kolmeovinen SEAT Leon SC CUPRA, viisiovinen SEAT Leon CUPRA että farmariversio SEAT Leon ST CUPRA ovat olleet suosittuja niin lehdistön kuin asiakkaidenkin mielestä ja voitokkaita vertailutesteissä. Leon ST CUPRA:n monipuoliset tilat soveltuvat niin työhön kuin perheellekin 1 470 litran tavaratilan  ansiosta.

SEAT Leon CUPRAa liikuttaa 2,0-litrainen TSI-moottori, jossa on muuttuva nokka-akselin ajoitus.  Teholuokkia on kaksi, 290-hevosvoimaisen version lisäksi tarjolla on myös 195 kW (265 hv) -versio. Sporttiseen kokonaisuuteen kuuluvat vakiovarusteena mukautuva alustansäätö DCC, mekaaninen etutasauspyörästön lukko, progressiivinen ohjaus, ajoprofiilin valinta, täys-led-ajovalot highway-toiminnolla, alcantara-verhoillut urheiluistuimet ja 18" tai 19" kevytmetallivanteet.

DSG-vaihteistolla SEAT Leon CUPRA kiihtyy 0-100 km/h 5,7 sekunnissa, manuaalivaihteisena 5,8 sekunnissa. Huippunopeudeksi on rajoitettu 250 km/h. Suurin vääntömomentti on 350 Nm, joka on käytettävissä aiempaakin laajemmalla kierrosalueella 1 700 – 5 800 r/min.

SEAT Leon ST CUPRA Nürburgringin nopein farmariauto

SEAT Leon ST CUPRA teki keväällä 2015 uuden ennätyksen selvittämällä Nürburgringin kuuluisan Nordschleifen moottoriradan aikaan 7:58.12 min. Kierrosaika on kaikkien aikojen nopein farmariautolla ajettu aika. Ennätysauto oli etuvetoinen, aiempi 280-hevosvoimainen versio, ja siinä oli
6-vaihteinen käsivaihteisto.

SEAT Leon ST CUPRA 265 2,0 TSI -version hinta alkaa 37 354,21 eurosta. Uuden vieläkin tehokkaamman SEAT Leon ST CUPRA 290 2,0 TSI -version hinta alkaa 40 145,34 eurosta.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.