SEAT-mallisto kasvaa – uusi iso SUV-malli markkinoille vuonna 2018

SEAT vahvistaa asemaansa SUV-markkinoilla lanseeraamalla kolmannen SUV-mallinsa
• uusi SUV-malli suunnitellaan Barcelonassa ja valmistetaan Volkswagen-konsernin kotipaikkakunnalla, Wolfsburgin tehtaalla Saksassa
• uusi SUV-malli on Atecaa suurempi ja siitä tulee SEATin uusi lippulaivamalli
• SUV-malli tulee saataville sekä 5- että 7-paikkaisena

Barcelona, 23.03.2017. SEAT-mallivalikoima jatkaa kasvuaan. Atecalla SUV-markkinoille saapunut barcelonalainen autonvalmistaja vahvistaa asemaansa lanseeraamalla kolmannen SUV-mallinsa, josta tulee samalla SEATin lippulaivamalli. Tämä uusi SUV-malli asettuu mallistossa erinomaisesti menestyneen Atecan yläpuolelle. Auto tulee saataville sekä 5- että 7-paikkaisena versiona. SEATin uusi SUV-malli saapuu jälleenmyyjille vuonna 2018.

Tänä syksynä SEAT tuo markkinoille Aronan, kompaktin crossover-mallin, joka valmistetaan Martorellissa samalla tuotelinjalla Ibizan kanssa. Tänään julkistettu SUV-malli tullaan valmistamaan Volkswagenin tehtaalla Wolfsburgissa. Tämä mahdollistaa entistä paremmin konsernin synergioiden ja Wolfsburgin tehtaalle jo asennetun MQB A2 -tuotelinjan hyödyntämisen.

SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo ilmaisi tyytyväisyytensä uuteen SUV-malliin: "Tämä auto tuo meille uusia asiakkaita, kasvattaa SEAT-brändin imagoa ja vahvistaa asemaamme markkinoilla." Malli tullaan suunnittelemaan Barcelonassa ja valmistamaan Saksassa. Uuden tuotteen valmistaminen Wolfsburgissa vahvistaa entisestään SEATin ja Volkswagenin välistä vankkaa yhteistyötä.

SEATin uuden SUV-mallin myötä, mallisto jatkaa kasvuaan myös vuoden 2017 jälkeen ja parantaa osaltaan yrityksen kannattavuutta tulevien vuosien aikana. Ei siis ole sattumaa, että uuden mallin julkistus tehtiin SEATin vuosituloksen julkistuksen yhteydessä. Vuonna 2016 yhtiö saavutti historiansa parhaan tuloksen, liikevoiton ollessa 143 miljoonaa euroa.