SEAT palkkaa 100 työntekijää Martorellin tehtaalle

Viimeisen kahden vuoden aikana SEAT on palkannut jo 750 uutta työntekijää

SEATin Martorellin tehdas on Espanjan suurin autotehdas

Lehdistötiedote 4.12.2015

SEAT aikoo palkata 100 työntekijää Espanjan Martorellin tehtaalle tammikuussa 2016. Myös parhaillaan tehtaalla työskenteleville määräaikaisille työntekijöille riittää töitä tehtaan seuraavien vuosien tuotannossa. Uusien rekrytointien määrä saattaa nousta 160 henkilöön ensi vuoden toukokuuhun mennessä.

Vuonna 2015 SEAT kirjoitti 350 työntekijän kanssa vakituisen työsopimuksen. Määrään sisältyy 100 uutta insinööriä, jotka on palkattu SEATin tekniseen kehityskeskukseen Technical Centeriin Martorelliin. "Kahden viime vuoden aikana olemme palkanneet Martorellin tehtaalle 750 uutta työntekijää ja luoneet tavarantoimittajillemme noin 3 000 työpaikkaa" kertoo SEATin henkilöstöjohtaja Xavier Ros .

SEATin Martorellin tehdas on Espanjan suurin autotehdas. Tammi-marraskuussa 2015 sen tuotanto on kasvanut 8,3 %, yhteensä marraskuun loppuun mennessä on valmistettu 450 415 autoa. Martorellin tuotantomäärät ovat kasvaneet jo viimeiset kuusi vuotta, ja kuluvan vuoden tuotantomäärä on suurin sitten vuoden 2002. Martorellin tehtaassa valmistetaan mm. SEAT Ibizaa ja SEAT Leonia.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 86 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.