SEAT palkkaa 100 työntekijää Martorellin tehtaalle

Viimeisen kahden vuoden aikana SEAT on palkannut jo 750 uutta työntekijää

SEATin Martorellin tehdas on Espanjan suurin autotehdas

Lehdistötiedote 4.12.2015

SEAT aikoo palkata 100 työntekijää Espanjan Martorellin tehtaalle tammikuussa 2016. Myös parhaillaan tehtaalla työskenteleville määräaikaisille työntekijöille riittää töitä tehtaan seuraavien vuosien tuotannossa. Uusien rekrytointien määrä saattaa nousta 160 henkilöön ensi vuoden toukokuuhun mennessä.

Vuonna 2015 SEAT kirjoitti 350 työntekijän kanssa vakituisen työsopimuksen. Määrään sisältyy 100 uutta insinööriä, jotka on palkattu SEATin tekniseen kehityskeskukseen Technical Centeriin Martorelliin. "Kahden viime vuoden aikana olemme palkanneet Martorellin tehtaalle 750 uutta työntekijää ja luoneet tavarantoimittajillemme noin 3 000 työpaikkaa" kertoo SEATin henkilöstöjohtaja Xavier Ros.

SEATin Martorellin tehdas on Espanjan suurin autotehdas. Tammi-marraskuussa 2015 sen tuotanto on kasvanut 8,3 %, yhteensä marraskuun loppuun mennessä on valmistettu 450 415 autoa. Martorellin tuotantomäärät ovat kasvaneet jo viimeiset kuusi vuotta, ja kuluvan vuoden tuotantomäärä on suurin sitten vuoden 2002. Martorellin tehtaassa valmistetaan mm. SEAT Ibizaa ja SEAT Leonia.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua