SEATin myynti kasvoi jo viidettä vuotta peräkkäin

SEATin myynti kasvoi jo viidettä vuotta peräkkäin ja SEAT onkin yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä. SEAT oli viime vuonna myös Volkswagen-konsernin merkeistä eniten kasvanut automerkki. Vuonna 2017 SEATeja toimitettiin 468 400 kappaletta, joka on huimat 14,6 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Tämä on SEATin historian paras tulos sitten vuoden 2001.

SEATin myyntiä vauhditti erityisesti uusi SEAT Ateca. SEAT Atecaa toimitetiin asiakkaille viime vuoden aikana 78 700 kappaletta. Myös SEATin Leon-mallit ja Alhambra kasvattivat myyntiään ja molemmat mallit saavuttivat uudet myyntiennätykset. SEAT Leonia toimitettiin asiakkaille 2,9 % edellisvuotta enemmän (170 000) ja Alhambraa puolestaan 1,7 % (31 200). Vuonna 2017 lanseerattua uutta SEAT Ibizaa toimitettiin asiakkaille 152 300 kappaletta, kasvun ollessa 0,6 %.

Euroopassa kasvua tuli erityisesti Espanjan (23,1 %), Iso-Britannian (18,3 %) ja Ranskan (15,6 %) ja Saksan (13,4 %) markkinoilla.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.