SEATin rekisteröinnit kasvoivat 36,4 % vuonna 2016

Vuonna 2016 SEAT-henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa 2 332 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Rekisteröinnit kasvoivat peräti 36,4 % edelliseen vuoteen verrattuna. Suosituin SEAT-malli vuonna 2016 oli SEAT Leon (1 278), jonka rekisteröinnit kasvoivat huimat 55,9 %. Rekisteröinneillä mitattuna SEAT on eniten kasvaneiden merkkien joukossa Suomessa.

Vuonna 2016 lanseerattu SEAT Ateca keräsi niin yleisön kuin lehdistönkin mielenkiinnon ja ylitti kaikki odotukset. SEAT Ateca valittiin "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017" AUTOBEST 2017 -kilpailussa. Vuoden aikana kunniaa tuli myös lisää, sillä SEAT Ateca sijoittui toiseksi Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Tämän lisäksi SEAT Ateca ehti jo voittaa useita vertailutestejä Suomessa.

Vuosi 2017 tulee olemaan SEATin historian merkittävimpiä. SEAT tuo markkinoille uuden SEAT Atecan lisäksi kolme uutuusmallia. Uusi SEAT Leon saapuu markkinoille heti alkuvuodesta laajentuneella automaattivaihteisto- ja 4Drive-nelivetotarjonnalla. Uudistunutta SEAT Leonia seuraa täysin uusi SEAT Ibiza ja loppuvuoden kruunaa Atecan pikkuveli, uusi SEAT Arona.

Rekisteröintitietojen lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi, tietojen tekninen toimitus Bisnode Marketing Oy.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 86 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.