SEATin uuden ison katumaasturin nimeksi Tarraco

• Yli 146 000 SEAT-fania osallistui nimen valintaan
  • Tarraco sai yli 35 % äänistä
  • SEAT valitsi mallinimen ensimmäistä kertaa äänestyksellä
  • Uusi iso katumaasturi lanseerataan loppuvuodesta 2018

SEATin kolmannen ja isoimman katumaasturin nimi on SEAT Tarraco.

SEATin järjestämään nimiäänestykseen #SEATseekingName osallistui 146 124 SEAT-fania 134 maasta. Äänestyksen voitti SEAT Tarraco. Tarracolle annettiin äänestyksessä 51 903 (35,5 %) ääntä. Sitä seurasivat Avila 41 993 (28,7 %), Aranda 39 321 (26,9 %) ja Alboran 12 907 (8,8 %) äänellä. Äänestyksen tulokset vahvisti EY (Ernst & Young).

Tarraco, kuten kaikki muutkin finalistiehdokkaat, kuvastaa SEATin arvoja ja uuden mallin luonnetta. Kaupungin virallinen nimi on nykyään Tarragona, ja vanhimpana roomalaisena asutusalueena Iberian Niemimaalla, se oli yksi Hispanian päämetropoleista Rooman imperiumin aikana. Tämä Välimeren rannalla sijaitseva kaupunki edustaa kulttuuria, nuorekkuutta, historiaa ja arkkitehtuuria – arvoja, joita SEAT pyrkii ilmentämään automalliensa kautta.

Tarraco on ensimmäinen SEAT-malli, jonka nimi valittiin äänestyksellä ja neljästoista espanjalainen paikan nimi, jota käytetään mallinimenä. Vuonna 1982, 36 vuotta sitten, ensimmäinen espanjalainen paikan nimi – Ronda – otettiin käyttöön SEAT-mallissa. Sen jälkeen 12 SEAT-mallia on nimetty espanjalaisen paikan nimen mukaan: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea ja kaksi viimeisintä, Ateca ja Arona.

#SEATseekingName oli menestys

#SEATseekingName-äänestys ylitti kaikki odotukset. SEAT haluaa kiittää kaikkia, jotka osallistuivat äänestykseen, ja erityisesti Avilan, Arandan ja Alboran kaupunkeja, jotka saivat omalla kannustuksellaan hurjan määrän äänestäjiä liikkeelle.

Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa saatiin yhteensä 133 332 ehdotusta SEAT-faneilta 106 eri maasta. Näistä 10 130 eri espanjalaista paikan nimeä eteni jatkoon SEATin määrittelemien ohjeiden mukaisina. Jatkoon päässeet nimiehdokkaat kävivät läpi tiukan valintaprosessin, jossa varmistettiin, että nimi läpäisee niin kielelliset kuin laillisetkin kriteerit. Asiantuntijat varmistivat myös, että nimiehdokkaat kuvastavat SEATin brändiarvoja sekä uuden mallin tuoteominaisuuksia. Tämän jälkeen nimiehdokkaat testattiin vielä SEATin päämarkkinoilla sekä eri maissa, missä SEATilla on toimintaa.

Ehdokkaista Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco läpäisivät valintaprosessin ja pääsivät finaaliin. Näitä neljää paikan nimeä päästiin äänestämään uudelleen ja voittajaksi valittiin Tarraco.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.