SEATin uuden SUV-mallin nimeksi Alboran, Aranda, Avila tai Tarraco

/ #SEATseekingName finalistit nyt selvillä
/ Suosikkivaihtoehtoaan voi äänestää tästä päivästä eteenpäin aina 25. syyskuuta asti
/ Uuden SUV-mallin nimi julkistetaan 15. lokakuuta mennessä

Frankfurt, 12/09/2017.- Alboran, Aranda, Avila tai Tarraco. Yksi näistä espanjalaisista paikannimistä tulee olemaan SEATin uuden, vuonna 2018 markkinoille tulevan SUV-mallin nimi, kertoi SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo tänään lehdistölle ovensa avanneessa Frankfurtin autonäyttelyssä.

Suosikkiehdokastaan voi äänestää syyskuun 25. päivään saakka verkossa osoitteessa seat.es/buscanombre tai seat.com/seekingname. Eniten ääniä saanut paikannimi on voittaja.

Nämä neljä finaaliin päässyttä ehdotusta läpäisivät toiseksi viimeisen vaiheen kilpailussa, joka määrittää nimen SEATin suurimmalle SUVille, Atecan ja Aronan seuraajalle. Yhdeksän semi-finalistinimeä testattiin tarkkaan SEATin päämarkkinoilla ja maissa, joissa SEATilla on toimintaa ja näiden joukosta neljä nimiehdokasta pääsee loppukilpailuun.

Kertoessaan neljästä #SEATseekingName-finalistista ja kilpailun loistavasta vastaanotosta, SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo totesi Frankfurtin autonäyttelyssä, että ”Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco ovat kaikki nimiä, jotka sopisivat erinomaisesti SEATin uudelle SUV-mallile. Projekti on ollut menestys ja haluamme vielä kerran kiittää niitä yli 133 000 fania 106 eri maasta, jotka osallistuivat kilpailuun. Jäljellä on enää finaalivaihe ja kannustamme kaikkia osallistumaan äänestykseen”.

Neljä finalistia Alboran, Aranda, Avila ja Tarraco

Alboran: Alboráninmeri on Välimeren läntisin alue ja siellä elää Euroopan merien monimuotoisin eläinlajisto.

Aranda: yli 32 000 asukkaan kaupunki Burgosin maakunnassa, joka sijaitsee Castilen ja Leonin alueella, ja on Ribera del Dueron piirikunnan pääkaupunki ja tunnettu viinintuotannostaan.

Avila: Castilen ja Leonin alueella, 1131 metriä merenpinnan yläpuolella sijaitseva kaupunki. Vanhaa kaupunkia ympäröivä muuri on kaupungin symboli.

Tarraco: on entisen roomalaisen kaupungin nimi, yksi tärkeimmistä muinaisessa Hispaniassa, ja tunnetaan nykyään Tarragonana. Sen arkeologiset jäänteet lisättiin UNESCOn maailmanperintökohteiden listalle vuonna 2000.

#SEATseekingName kilpailu avattiin 1. päivä kesäkuuta. Kilpailu sai yhteensä 133 332 ehdotusta SEAT-faneilta 106 eri maasta. Näistä 10 130 eri espanjalaista paikan nimeä eteni jatkoon SEATin määrittelemien ohjeiden mukaisina. Nimen valinta jatkui tiukan prosessin läpi, joka sisälsi niin kielellisiä ja laillisuuskriteerejä kuin varmistuksen, että nimet kuvastavat SEATin arvoja ja uuden SUVin tuoteominaisuuksia.

Finalistien valinnan jälkeen, SEATin uuden SUVin nimi julkistetaan ennen 15. lokakuuta. Ensimmäistä kertaa brändin historiassa mallin nimi valitaan yleisöäänestyksellä. Nimi tulee liittymään 13 muun espanjalaisen paikannimen joukkoon, jotka ovat jo vuonna 1982 julkistetusta Rondasta lähtien määrittäneet SEATin malleja.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua