Suomen parhaat SEAT-huollot löytyvät Kuopiosta ja Jyväskylästä

SEATin kansainvälinen myynnin ja jälkimarkkinoinnin Top SEAT People -kilpailu käydään tänä vuonna Barcelonassa maalis-huhtikuun vaihteessa. Kilpailuun osallistuu yli 100 SEAT-ammattilaista yli 25 maasta ja kolmesta maaosasta. Kilpailussa on kahdeksan eri sarjaa ja ammattitaitoansa pääsevät testaamaan esimerkiksi mekaanikko, huoltoneuvoja, korjaamopäällikkö ja automyyjä. SEATin kilpailu on vanhin Volkswagen-konsernin järjestämistä ammattitaitoa mittavista kilpailuista. Kilpailijat pääsevät mittaamaan taitojaan niin teoria- kuin käytännöntehtävissä kilpailun kaksipäiväisessä finaalissa.

Suomen mestaruudet ratkottiin teoriakokeiden lisäksi asiakkaiden tyytyväisyydellä palveluun ja korjauslaatuun. Suomea kilpailuun lähtevät edustamaan Suomen parhaat SEAT-ammattilaiset. Jälkimarkkinointi-sarjan edustajat ovat korjaamopäällikkö Joona Tissari ja huoltoteknikko Timo Taskinen Veljekset Laakkoselta Kuopiosta sekä huoltoneuvoja Jari Kolehmainen Jyväskylän Autotarvikkeesta.

Toista kertaa järjestettävän myynti-sarjan edustajat ovat myyntipäällikkö Jaakko Arho SEAT Center Helsingistä ja automyyjä Santeri Ojala LänsiAuto Vantaalta.

Suomen parhaat SEAT-huollot saivat kolmeksi kuukaudeksi käyttöön uudet SEAT Atecat.

SEATin "The Absolute Winner" saa puolestaan palkinnoksi matkan kahdelle mihin tahansa Euroopan LEON CUP RACE -kilparadalle.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua