Suorituskykyä arkeen: SEAT Leon ST CUPRA

SEAT Leon ST CUPRA yhdistää farmariauton tilat ja urheiluauton tehokkuuden

206 kW (280 hv) -versio kiihtyy 0-100 km/h vain 6,0 sekunnissa

Hyvä varustelutaso takaa ajonautinnon

Geneven autonäyttelyssä keväällä 2014 esitelty räjähtävän tehokas SEAT Leon CUPRA saa nyt mallistoonsa myös farmariversion. SEAT Leon ST CUPRA yhdistää monipuolisuuden ja suorituskyvyn ainutlaatuisella tavalla: urheilullisen farmarin tavaratilan tilavuus on 587 / 1 470 litraa ja 0-100 km/h se kiihtyy parhaimmillaan 6,0 sekunnissa.

SEAT Leon ST CUPRAsta on saatavilla kaksi moottorivaihtoehtoa, 195 kW (265 hv) ja 206 kW (280 hv). Moottorit ovat täysin uudistuneita 2,0 TSI -moottoreita, jossa on mm. muuttuva nokka-akselien ajoitus. Molemmat versiot ovat saatavilla manuaalivaihteisena tai DSG-automaat-tina.

Leon ST CUPRAn ajonautinnon varmistavat vakiona olevat mukautuva alustansäätö DCC, mekaaninen etutasauspyörästön lukko, progressiivinen ohjaus, ajoprofiilin valinta sekä LED-lähi- ja kaukovalot highway-toiminnolla.

Uusi SEAT Leon ST CUPRA on paitsi hämmästyttävän tehokas, myös hämmästyttävän taloudellinen, DSG-vaihteisena sen keskikulutus on vain 6,6 l / 100 km (CO2-päästöt 154 g/km), manuaalivaihteisena 6,7 l / 100 km (CO2-päästöt 157 g/km). Mallin huippunopeus on rajoitettu 250 km/h.

Uusi SEAT Leon ST CUPRA saapuu Suomeen keväällä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 86 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.