Suorituskykyä arkeen: SEAT Leon ST CUPRA

SEAT Leon ST CUPRA yhdistää farmariauton tilat ja urheiluauton tehokkuuden

206 kW (280 hv) -versio kiihtyy 0-100 km/h vain 6,0 sekunnissa

Hyvä varustelutaso takaa ajonautinnon

Geneven autonäyttelyssä keväällä 2014 esitelty räjähtävän tehokas SEAT Leon CUPRA saa nyt mallistoonsa myös farmariversion. SEAT Leon ST CUPRA yhdistää monipuolisuuden ja suorituskyvyn ainutlaatuisella tavalla: urheilullisen farmarin tavaratilan tilavuus on 587 / 1 470 litraa ja 0-100 km/h se kiihtyy parhaimmillaan 6,0 sekunnissa.

SEAT Leon ST CUPRAsta on saatavilla kaksi moottorivaihtoehtoa, 195 kW (265 hv) ja 206 kW (280 hv). Moottorit ovat täysin uudistuneita 2,0 TSI -moottoreita, jossa on mm. muuttuva nokka-akselien ajoitus. Molemmat versiot ovat saatavilla manuaalivaihteisena tai DSG-automaat-tina.

Leon ST CUPRAn ajonautinnon varmistavat vakiona olevat mukautuva alustansäätö DCC, mekaaninen etutasauspyörästön lukko, progressiivinen ohjaus, ajoprofiilin valinta sekä LED-lähi- ja kaukovalot highway-toiminnolla.

Uusi SEAT Leon ST CUPRA on paitsi hämmästyttävän tehokas, myös hämmästyttävän taloudellinen, DSG-vaihteisena sen keskikulutus on vain 6,6 l / 100 km (CO2-päästöt 154 g/km), manuaalivaihteisena 6,7 l / 100 km (CO2-päästöt 157 g/km). Mallin huippunopeus on rajoitettu 250 km/h.

Uusi SEAT Leon ST CUPRA saapuu Suomeen keväällä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua