Toimitusjohtaja Luca de Meo esittelee SEATin viimeisimmät uutuudet verkkokonferenssissa

• Ensiesittelyssä CUPRA e-Racer, maailman ensimmäinen täysin sähkökäyttöinen kilpa-auto
  • CUPRA-merkin ja uuden CUPRA Atecan julkistus Genevessä
  • Yleisöllä on mahdollisuus testata SEATin Digital Cockpit digitaalista mittaristoa sekä Shazam-integraatiota

Muutama päivä ennen Geneven kansainvälisen autonäyttelyn avautumista SEATin pääjohtaja Luca de Meo järjesti verkkokonferenssin, jossa esiteltiin uusimmat SEAT- ja CUPRA-julkistukset. Video on katsottavissa ja ladattavissa tiedotteen liitteestä.

Nyt SEAT suuntaa katseensa kohti jokavuotista autoalan huipputapahtumaa. SEAT on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä jo toista vuotta peräkkäin. Viime vuonna SEATin tulos oli paras 16 vuoteen ja tammikuussa SEAT-myynti kasvoi kaksinumeroisella luvulla (20,4 %).

CUPRA – uusi ainutlaatuinen automerkki – esitellään ensimmäistä kertaa yleisölle. Tämä uusi SEATiin integroitu merkki esittäytyy suurelle yleisölle Genevessä, jossa se on valmis valloittamaan autonäyttelyyn osallistujat.

Voimakas, dynaaminen ja ylellinen CUPRA Ateca kääntää päät näyttelyosastolla. Tässä oman segmenttinsä ainutlaatuisessa mallissa on 300 hevosvoimaa, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja uusi seitsenvaihteinen DSG-vaihteisto, jotka nostavat auton täysin uudelle tasolle.

Yksi CUPRA-osaston kohokohdista on CUPRA e-Racer, joka saa ensiesittelynsä Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä. CUPRA e-Racer on todellinen kilpa-auto, joka tuottaa 300 kW jatkuvaa tehoa ja jopa 500 kW huipputehoa. Se on maailman ensimmäinen 100-prosenttisesti sähkökäyttöinen kilpa-auto.

SEAT esittelee näyttelyssä uuden Leon CUPRA R ST:n, jossa on 300 hevosvoiman 2,0 TSI -moottori, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja DSG-automattivaihteisto sekä viisiovisen SEAT Leon FR:n 1,5 TSI EVO -moottorilla (150 hv). SEAT Ibizan FR-malli on nyt ensimmäistä kertaa saatavana myös 90 hevosvoimaisella 1,0 TGI -kaasumoottorilla.

SEATin uusi Digital Cockpit digitaalinen mittaristo on yksi Geneven autonäyttelyn tärkeimmistä uutuuksista. Se on esillä CUPRA Atecassa sekä SEAT-malleista Leon CUPRA R ST:ssä, Leon FR:ssä ja Aronassa. Modernisti suunniteltu mittaristo tarjoaa useita toimintoja, jotka voidaan mukauttaa kuljettajan mieltymysten mukaisesti.

Toinen uusi SEAT-julkistus on musiikintunnistuspalvelu Shazamin integrointi SEATeihin. Tämä Mobile World Congressissa muutama päivä sitten esitelty innovatiivinen palvelu on saatavana SEATin malleihin huhtikuusta alkaen. Shazam on helppo ja turvallinen käyttää myös ajon aikana.

Ensimmäisenä lehdistöpäivänä 6. maaliskuuta kello 12.00 järjestettävässä lehdistötilaisuudessa myynti- ja markkinointijohtaja Wayne Griffiths sekä tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja Matthias Rabe esittelevät uuden CUPRA-merkin ja -tuotteet.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua