Uudistunut SEAT Leon sai hinnat

Uudistunut SEAT Leon saapuu Suomen markkinoille tammikuussa 2017. Mallin tärkeimpiä uutuusversioita ovat automaattivaihteinen 1,0 TSI 85 kW DSG (115 hv), automaattivaihteinen neliveto 2,0 TDI 110 kW DSG 4Drive (150 hv) sekä automaattivaihteinen ja nelivetoinen Leon Cupra 2,0 TSI DSG 4Drive (300 hv).

SEAT Leonin hinnat alkavat 18 251,90 eurosta ja Leon ST:n (farmariversio) hinnat puolestaan 19 357,28 eurosta (1,0 TSI 85 kW (115 hv) Ecomotive Reference). SEAT Leonin 1,0 TSI 85 kW automaattivaihteistolla varustetun version hinta alkaa 20 251,00 eurosta ja Leon ST:n hinta 21 356,57 eurosta. Leon ST automaattivaihteisen nelivetoversion (2,0 TDI 110 kW) hinnat alkavat 29 384,14 eurosta.

SEAT Leon on saatavissa kaksi- tai neljäovisena sekä ST-farmariversiona ja neljällä eri varustelutasolla: Reference, Style, FR tai täysin uusi Xcellence. FR-varustelutaso on enemmän ajo-ominaisuuksiin ja urheilullisuuteen vaikuttava, kun taas Xcellence vaikuttaa enemmän mukavuuteen ja tyylikkyyteen. SEAT Leonin ja Leon ST:n vetotavaksi on valittavissa etuveto ja vaihteistoksi viisi- tai kuusivaihteinen manuaalivaihteisto ja kuusi- tai seitsemänvaihteinen automaattivaihteisto. SEAT Leon ST 2,0 TDI 110 kW (150 hv) on saatavilla myös nelivetona.

SEAT Leon FR -varusteluun kuuluu mm. led-ajovalot highway-toiminnolla, Media System Plus 8"  -audiojärjestelmä kosketusvärinäytöllä, urheilulliset etuistuimet, urheilullinen FR-jousitus, SEAT Drive Profile -ajoprofiilinvalinta, automaatti-ilmastointi, 18" kevytmetallivanteet, tummennetut takasivulasit ja takalasi, FR-erikoismuotoiltu etupuskuri ja sähköisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit.

SEAT Leon Xcellence -varusteluun puolestaan kuuluu mm. Media System Plus 8" kosketusvärinäytöllä, kessy – avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, peruutustutka takana, peruutuskamera, automaatti-ilmastointi, urheilulliset etuistuimet, 17" kevytmetallivanteet, tummennetut takasivulasit ja takalasi, ulkopuolen alumiinisomistepaketti ja sähköisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit.

SEAT Leon ja Leon ST on saatavilla viimeisimmän teknologian bensiini- ja dieselmoottoreilla sekä maa-/biokaasumoottorilla. Bensiinimoottorivalikoimassa ovat 1,0 TSI 85 kW (115 hv), 1,4 TSI 110 kW (150 hv) ja 1,8 TSI 132 kW (180 hv). Bensiinimoottoreiden yhdistetty kulutus on 4,4–5,8 l/100 km ja CO2-päästöt 102–134 g/km. Dieselmoottorivalikoimassa ovat 1,6 TDI 85 kW (115 hv), 2,0 TDI 110 kW (150 hv) ja 2,0 TDI 135 kW (184 hv). Dieselmoottoreiden yhdistetty kulutus on 4,0–4,8 l/100 km ja CO2-päästöt 105–125 g/km. Maa-/biokaasuversio on varustettu 1,4 TGI 81 kW (110 hv) -moottorilla, yhdistetyn kulutuksen ollessa 3,5 kg/100 km (5,3 l/100 km) ja CO2-päästöjen 94–96 g/km.

SEAT Leonin uudella muotoilulla on saatu aikaan yhtenäisempi ilme niin auton sisä- kuin ulkopuolellakin. Uuden SEAT Leonin etu- ja takaosa on nyt terävämpi, siinä on enemmän voimakkaampia sivulinjoja kuin edeltävässä mallissa. Uudistuksien myötä SEAT Leon on myös hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Uudessa SEAT Leonissa on led-teknologialla toteutetut ajo- ja takavalot. Led-teknologiaa on käytetty myös suuntavilkuissa ja sumuvaloissa. SEAT Leonin tavaratila on 380 litraa ja Leon ST:n 587 litraa.

Uudistetussa SEAT Leonissa on nyt myös viimeisimmän teknologian kuljettajaa avustavat järjestelmät. Saatavilla on esimerkiksi Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, joka tarjoaa mukavuutta ruuhkassa ajamiseen. Yhdessä Lane Assist -kaistanpitoavustimen ja adaptiivisen vakionopeussäätimen kanssa, auto ohjaa, kiihdyttää ja jarruttaa automaattisesti järjestelmän sallimissa rajoissa. Toinen turvallisuutta lisäävä järjestelmä on jalankulkijoiden tunnistusjärjestelmä, joka tunnistaa autot ja jalankulkijat. Uutuuksia ovat myös sähköinen käsijarru, liikennemerkkientunnistus sekä hätätilanneavustin.

SEAT Leoniin on saatavissa myös online-palvelut kuten easy connect -infotainment-järjestelmät, SEAT ConnectApp -sovellus puhe- ja liiketunnistuksella, sekä SEAT Full Link -palvelu, joka sisältää Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut. Media System Plus -audiojärjestelmä tuo mukanaan uuden 8-tuumaisen kosketusnäytön. Lisävarusteena on tilattavissa myös Connectivity Box -toiminto, jonka avulla älypuhelimen lataus onnistuu keskikonsolissa langattomasti.

SEAT Leon ja Leon ST:n hinnastot ja lisävarusteet:http://bit.ly/SeatLeonHinnat

*Android Auto on käyttövalmis heti, kun sovellus on ladattavissa Googlen Suomen sovelluskaupassa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja kuuluu Kesko-konserniin.