Uusi SEAT Alhambra tarjoaa tilaa, tehoa ja taloudellisuutta

/ Jopa 15 % edeltäjämallia polttoainetaloudellisempi

Tarjolla uusia turvallisuus- ja mukavuusvarusteita

Uudet SEAT Easy Connect -infotainment-järjestelmät

SEAT esitteli huhtikuussa uuden Alhambran. Ulkoisesti SEAT Alhambra on kevyesti päivitetty – SEATin ilme on helposti tunnistettavissa uudessa etusäleikössä ja uusissa led-tekniikalla toteutetuissa takavaloissa. Alhambran sisustukseen on valittavissa uusia värejä. Ohjauspyörän muotoilu on SEAT Leonista tuttu, ja mittaristoa on uusittu. Tarjolla on myös avaimeton käynnistys. SEAT Alhambra on valittavissa Reference-, Style- tai Style Advanced -varustelutasolla.

SEAT Alhambra on saanut täysin uudet moottorit, jotka täyttävät EU6-päästönormin. Dieselmoottorivaihtoehdot ovat 2,0-litraisia, ja niitä on tarjolla kahdessa teholuokassa 110 kW (150 hv) ja 135 kW (184 hv). Tehokkaimman TDI-moottorin vääntömomentti on 380 Nm. Bensiinimoottorivaihtoehdot ovat tarjolla teholuokissa 110 kW (150 hv) ja 162 kW (220 hv). Tehokkaamman vääntömomentti on 350 Nm, ja siinä on tehoa 20 hv edeltäjäversiota enemmän.  Uudet moottorit ovat aiempaa jopa 15 prosenttia polttoainetaloudellisempia, esimerkiksi TDI 110 kW -moottorin polttoaineenkulutus on vain 4,9 l / 100 km CO2-päästöjen ollessa 130 g/km. Jatkuvatoiminen 4Drive-neliveto on saatavilla 110 kW (150 hv) -dieselmoottorin yhteydessä. DSG-automaattivaihteiston saa kaikkiin moottorivaihtoehtoihin lukuun ottamatta 1,4 TSI
-moottoria. Tehokkaammassa bensiinimoottorissa DSG-automaattivaihteisto on vakiovarusteena. Uuden sukupolven DSG-vaihteiston yhteydessä on polttoainetta säästävä rullaustoiminto.

Uudessa SEAT Alhambrassa on vakiovarusteena monitörmäysjarrutus, joka hidastaa törmäyksen jälkeen automaattisesti auton vauhtia ehkäistäkseen jatkotörmäykset. Lisää turvallisuutta kaistanvaihtoihin tuo uusi lisävarusteena tarjolla oleva Blind Spot Sensor, joka tunnistaa auton takaa sivulta tulevan liikenteen ja varoittaa siitä.  Ajomukavuutta tuo uusi mukautuva alustansäätöjärjestelmä DCC, joka on saatavilla lisävarusteena. Pitkillä matkoilla matkustusmukavuutta lisäävät uudet lisävarusteena tilattavat hierovat istuimet.

Uudessa SEAT Alhambrassa on uudet SEAT Easy Connect -infotainment-järjestelmät, joihin kuuluvat mm. korkearesoluutioinen kosketusnäyttö ja uusimmat prosessorit, joiden avulla järjestelmä käynnistyy ja laskee navigointireitin nopeasti. Uudet infotainment-järjestelmät tarjoavat käyttöön myös uusimmat liitettävyyspalvelut.

SEAT Alhambra on auto ihmisille, joilla on aktiivinen elämäntapa. Alhambrassa yhdistyvät turvallisuus, ajomukavuus, innovaatiot, monikäyttöiset tilat ja hyödyllisyys. Uusi SEAT Alhambra saapuu Suomeen kesällä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

SEATilla kovan kasvun alkuvuosi

SEAT teki vuoden 2015 alussa parhaan ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa sitten vuoden 2007. Asiakastilauksiin toimitettiin 102 700 autoa tammi-maaliskuussa, mikä on 10 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajankohtana vuonna 2014. Parhaan myynnin kasvun teki SEAT Leon -mallisto 14,6 prosentilla, kappaleissa Leonia myytiin 39 700 autoa. SEAT Ibizan myynti kasvoi 9,5 prosenttia 41 900 autoon. Myös SEAT Alhambran myynti kasvoi, tila-auto teki 12,2 prosentin myynnin kehityksen 5 900 kappaleeseen.

Euroopan autonvalmistajien liiton (ACEA) mukaan SEAT on edelleen yksi nopeimmin kasvavista brändeistä Euroopan Unionin alueella. SEATin Martorellin tehtaan tuotanto kasvoi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 130 700 autoon, mikä on 17 200 autoa enemmän kuin vuotta aiemmin. Tuotantoa tehtaalla on kasvaneen kysynnän vuoksi laajennettu myös lauantaipäiville. SEATin tuotantomäärät kasvoivat myös Palmelan Portugalin, Bratislavan Slokavian ja Mladá Boleslavin Tšekin tehtailla 12,8 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.