Uusi SEAT Ateca vauhdittaa entisestään SEATin kasvua

Report this content

SEAT-henkilöautoja on rekisteröity Suomessa tammi-elokuussa 33 % enemmän kuin viime vuonna. SEATin tammi-elokuun yhteenlasketut rekisteröinnit olivat 1583 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 1,9 prosenttia. Rekisteröinneillä mitattuna SEAT on eniten kasvaneiden merkkien joukossa, SEAT Leonin vahvan suosion vauhdittamana.

Uuden SEAT Atecan ennakkokiinnostus on ylittänyt kaikki odotukset. Asiakkaiden suosiossa on ollut erityisesti malliston kattavin Xcellence-varustelutaso, jota on ollut kaikista tilauksista yli puolet. Suosituin moottoriversio on ollut 1,4-litrainen TSI-bensiinimoottori DSG-automaattivaihteistolla, ja sitä on tilattu niin etu- kuin nelivetoisena. Uusi SEAT Ateca on ensiesittelyssä SEAT-jälleenmyyjillä 3.4.9.2016.

SEATin maailmanlaajuisesta myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Audilta

SEAT on vahvistanut rivejään nimittämällä Audi AG:ssä aiemmin työskennelleen Wayne Griffithsin SEATin maailmanlaajuisesta myynnistä ja markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi 1.9. alkaen. Griffithsin tehtävänä on johtaa SEATin historian suurinta tuoteuudistusta.  Griffiths siirtyi tehtävään Audi AG:ltä Saksasta. Hän on työskennellyt Volkswagen-konsernin palveluksessa vuodesta 1989 lähtien. Wayne Griffiths otti tehtävän vastaan Andreas Offermannilta, joka puolestaan nimitettiin Bentleyn myynnistä, markkinoinnista ja jälkimarkkinoinnista vastaavaksi johtajaksi.