Uusi SEAT Ateca vauhdittaa entisestään SEATin kasvua

SEAT-henkilöautoja on rekisteröity Suomessa tammi-elokuussa 33 % enemmän kuin viime vuonna. SEATin tammi-elokuun yhteenlasketut rekisteröinnit olivat 1583 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 1,9 prosenttia. Rekisteröinneillä mitattuna SEAT on eniten kasvaneiden merkkien joukossa, SEAT Leonin vahvan suosion vauhdittamana.

Uuden SEAT Atecan ennakkokiinnostus on ylittänyt kaikki odotukset. Asiakkaiden suosiossa on ollut erityisesti malliston kattavin Xcellence-varustelutaso, jota on ollut kaikista tilauksista yli puolet. Suosituin moottoriversio on ollut 1,4-litrainen TSI-bensiinimoottori DSG-automaattivaihteistolla, ja sitä on tilattu niin etu- kuin nelivetoisena. Uusi SEAT Ateca on ensiesittelyssä SEAT-jälleenmyyjillä 3.4.9.2016.

SEATin maailmanlaajuisesta myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Audilta

SEAT on vahvistanut rivejään nimittämällä Audi AG:ssä aiemmin työskennelleen Wayne Griffithsin SEATin maailmanlaajuisesta myynnistä ja markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi 1.9. alkaen. Griffithsin tehtävänä on johtaa SEATin historian suurinta tuoteuudistusta.  Griffiths siirtyi tehtävään Audi AG:ltä Saksasta. Hän on työskennellyt Volkswagen-konsernin palveluksessa vuodesta 1989 lähtien. Wayne Griffiths otti tehtävän vastaan Andreas Offermannilta, joka puolestaan nimitettiin Bentleyn myynnistä, markkinoinnista ja jälkimarkkinoinnista vastaavaksi johtajaksi.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua