Uusi SEAT Ateca Vuoden Auto Suomessa 2017 -finaalissa

Uusi SEAT Ateca on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Auto- ja liikennetoimittajat ry:n tuomaristo valitsee nyt jo kolmatta kertaa Vuoden Auton. Arvonimestä kilpailevat edellisen vuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välisenä aikana myyntiin tulleet uutuusmallit. Tärkeimpänä kriteerinä VAS-äänestyksessä on rahalle saatava vastine.

Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsevat kaikista uutuuksista kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Ensimmäinen koeajopäivä AuLin toimittajille järjestettiin 1.11. ja finalistit koeajetaan 8.11. Vuoden Auto Suomessa 2017 julkistetaan Autotuojat ry:n järjestämän Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä perjantaina 18.11. kello 19.30 alkaen. Tilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä MTV Katsomossa.

10 faktaa uudesta SEAT Atecasta

1. SEATin ensimmäisessä SUV-mallissa yhdistyvät turvallisuus, tilavuus, taloudellisuus ja suorituskyky.

2. Tarjolla on kaksi TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieselmoottoria, teholuokissa 85 kW-140 kW.

3. SEAT Ateca on tarjolla kolmella vaihtoehtoisella varustelutasolla: Reference, Style ja Xcellence.

4. Uuteen SEAT Atecaan on tarjolla kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Vakiona ovat Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä City Emergency Braking ja Pedestrian Protection -toiminnolla sekä kuljettajan väsymyksentunnistusjärjestelmä.

5. Ateca tuo mukanaan myös uusimman sukupolven Easy Connect -infotainment-järjestelmät, SEAT ConnectApp -sovelluksen sekä SEAT Full Link -palvelun, joka sisältää Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut.

6. SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta tarjoaa neljä erilaista ajo-ohjelmaa: Normal, Sport, Eco ja Individual sekä 4Drive-nelivetomalleissa lisäksi Offroad- ja Snow-profiilit, joista kuljettaja voi Driving Experience -kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman.

7. Uusi SEAT Ateca tarjoaa luokkansa parasta tilankäyttöä pitkällä matkustamolla ja 510 litran tavaratilalla (nelivetomalleissa 485 l).

8. Vetotapana on joko etuveto tai 4Drive-neliveto ja vaihteistoksi voi valita joko manuaalin tai DSG-automaattivaihteiston.

9. SEAT Ateca sai viis tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuustestissä ja saavutti erinomaisen luokittelun jokaisessa testin kategoriassa. Erityisesti korostettiin Atecan aikuis- ja lapsiturvallisuutta kuten myös jalankulkijan suojaa ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

10. Uusi SEAT Ateca on myös viiden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon saajaksi.

Uuteen SEAT Atecaan voi käydä tutustumassa SEAT-jälleenmyyjäliikkeissä. SEAT Ateca on mukana myös Auto 2016 -tapahtumassa 18.–20.11.2016 Helsingin messukeskuksessa.