Uusi SEAT Ibiza “Car of the Year 2018” -finaalissa

Kuusikymmentä Car of the Year -tuomariston jäsentä on antanut äänensä ensimmäisellä kierroksella ja valinnut seitsemän finalistia ”Vuoden Auto Euroopassa 2018” -kilpailussa. Uusi SEAT Ibiza on yksi finalisteista.

Kaiken kaikkiaan Car of the Year 2018 -kisassa oli 37 ehdokasta. Jokaisella tuomarilla on finaalikierroksella käytössään 25 pistettä, jotka tulee jakaa vähintään viiden ehdokkaan kesken. Valintakriteereitä ovat mm. hinta-laatusuhde, turvallisuus, taloudellisuus, mukavuus, ajo-ominaisuudet, muotoilu ja edistyksellinen teknologia.

Voittaja julkistetaan Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuun 5. päivä, 2018.

Car of the Year -palkinto on jaettu vuosittain jo vuodesta 1964 alkaen. Arvostettuun tuomaristoon kuuluu 60 autotoimittajaa 23 Euroopan maasta. Suomea tuomaristossa edustaa Velimatti Honkanen Tekniikan Maailmasta.

SEAT Ibiza on ainoa auto, joka on selvittänyt tiensä kaikkien kolmen kilpailun finaaliin: Car of the Year 2018, Vuoden Auto Suomessa 2018 ja AUTOBEST 2018.

SEAT Ibiza

SEAT Ibizassa yhdistyvät suorituskyky, taloudellisuus, ajomukavuus ja turvallisuus. Saatavilla on neljä bensiinimoottoria ja kaksi dieselmoottoria sekä maa-/biokaasuversio, teholuokissa 55 kW – 110 kW. Vetotapana on aina etuveto ja vaihteistoksi voi valita joko manuaalivaihteiston tai DSG-automaattivaihteiston. Uuteen SEAT Ibizaan on saatavilla neljä vaihtoehtoista varustelutasoa: Reference, Style, Xcellence ja FR. SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta tarjoaa neljä erilaista ajo-ohjelmaa: Eco, Normal, Sport ja Individual.

SEAT Ibizassa käytetään uutta Volkswagen-konsernin modulaarista MQB A0 -alustarakennetta ja siihen on tarjolla yksi kokoluokkansa kattavimmista valikoimista kuljettajaa avustavia järjestelmiä. SEAT Ibiza saavutti luokassaan ensimmäisenä vakiovarusteisena autona viisi tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuustestissä. Uudelle SEAT Ibizalle on myönnetty myös arvostettu Red Dot 2017 -palkinto tuotemuotoilu-kategoriassa.

Ibiza tuo mukanaan myös uusimman sukupolven Easy Connect -infotainment-järjestelmät, SEAT ConnectApp -sovelluksen sekä SEAT Full Link -palvelun, joka sisältää Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -palvelut. Ääniohjattu avustaja Amazon Alexa tulee saataville Ibizaan vuoden 2018 aikana.

SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 86 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2016 SEATin liikevoitto oli 143 miljoonaa euroa, joka oli myös historian paras tulos. SEAT myi vuonna 2016 yli 410 000 autoa.SEAT työllistää yli 14 500 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksekkäitä Ibizaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa.SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven yhdistettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja.