Uusi SEAT Ibiza CUPRA tarjoaa suorituskykyistä ajonautintoa

Upean suorituskykyinen, tehoa 141 kW (192 hv)

0-100 km/h 6,7 sekunnissa

Uudet premium-luokan sisätilat

Optimaaliset liitettävyyspalvelut

Lehdistötiedote 18.11.2015

Uusi Ibiza CUPRA on täysverinen SEAT, se yhdistää emotionaalisen suunnittelun, erinomaisen suorituskyvyn ja edistyksellisen teknologian yhdeksi luokkansa dynaamisimmista autoista. Kompakti, mutta toiminnoiltaan erinomainen Ibiza CUPRA on täydellinen urheiluauto päivittäiseen käyttöön. 1,8-litrainen nelisylinterinen TSI-moottori on suorituskyvyltään vakuuttava: se kiihtyy 0-100 km/h vain 6,7 sekunnissa huippunopeuden ollessa 235 km/h. Auton täysin uusi sisätilakonsepti on laadukas, yksityiskohtiin on kiinnitetty erityistä huomiota. Ohjaamon ja mittariston vaakasuorat linjat antavat tilavaikutelmaa, ja istuimina ovat tyylikkäät CUPRA-urheiluistuimet. Ibiza CUPRA tuo tarjolle SEAT Full Link-, SEAT DriveApp- ja SEAT ConnectApp-palvelut.

Ensimmäisen sukupolven SEAT Ibiza CUPRA saapui markkinoille vuonna 1996. Menestystarina jatkuu uudella SEAT Ibiza CUPRA -mallilla, jossa on tehoa 141 kW (192 hv), XDS elektroninen tasauspyörästön lukko, tehokkaat jarrut, CUPRA-ajoprofiilin valintamahdollisuus säädettävällä iskunvaimennuksella ja uudet infotainment-järjestelmät. Edeltäjämalliin verrattuna tehoa on nyt 12 hevosvoimaa enemmän ja vääntömomentti uutuudessa on peräti 320 Nm, joka on käytettävissä kierroslukualueella 1 450 – 4 200 r/min. Ibiza CUPRA toimitetaan 17" kevytmetallivanteilla. Hyvän ja turvallisen näkyvyyden takaavat kaksoisksenon-ajovalot, led-päiväajovalot ja led-takavalot.

SEAT on julkaissut uuden SEAT Drive App -sovelluksen älypuhelimeen ladattavaksi. SEAT Drive App on kehitetty SEAT Full Link- ja MirrorLink-sovellusten käyttäjille. Nämä sovellukset välittävät tiettyjä älypuhelimen applikaatioita radion tai navigointijärjestelmän näyttöruutuun ja tekevät puhelinsovellusten käytön helpoksi – ja ennen kaikkea turvallisemmaksi – myös ajon aikana. Sovelluksia, kuten "missä autoni" -toimintoa, voidaan käyttää auton ulkopuolella. MirrorLink on yhteensopiva toistaiseksi vain Android-käyttöjärjestelmän älypuhelimien kanssa. Samsung-mobiililaitteen kanssa käytettäväksi SEAT tarjoaa uuden SEAT ConnectAppin, jonka avulla voidaan käyttää MirrorLink-palveluja.

Uusi SEAT Ibiza CUPRA on tarjolla kolmiovisena Ibiza SC -versiona hintaan 24 188,94 euroa. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen vuoden vaihteessa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua