Uusi SEAT Ibiza tarjoaa luokkansa parhaat tilat, hinta alkaen 14 979,57 euroa

/ Täysin uudistunut SEAT Ibiza nyt tilattavissa
/ Sisätilat ovat kasvaneet merkittävästi ja uuden Ibizan tavaratila on luokkansa suurin
/ Uusi SEAT Ibiza tuo pikkuautoluokkaan viimeisimmän sukupolven liitettävyyspalvelut ja kuljettajaa avustavat järjestelmät

Ibizan hinnat alkavat 14 979,57 eurosta (1,0 55 kW (75 hv) Reference) ja alkuun tilattavissa on kuusi bensiinimoottorilla varustettua versiovaihtoehtoa.  Ibizan mallivalikoima laajenee vuoden 2017 aikana kattamaan myös diesel- ja maa-/biokaasumoottorivaihtoehdot.

Täydellisen muodonmuutoksen kokenut Uusi SEAT Ibiza jatkaa SEATin historian suurinta malliuudistusta ja se on Volkswagen-konsernin ensimmäinen malli, jossa käytetään uutta modulaarista MQB A0 -alustaratkaisua. Uuden alustaratkaisun ansiosta Ibizan sisätilat ovat kasvaneet merkittävästi ja edustavat luokkansa parhaimmistoa. Jalkatila takana on kasvanut 35 mm, pääntila edessä on kasvanut 24 mm ja takana 17 mm. Istuimet ovat hämmästyttävät 42 mm leveämmät kuin edellisessä mallissa. Tavaratila on kasvanut jopa 63 litraa ja on nyt 355 litraa, ollen tässä paras luokassaan. Uuden alustarakenteen ja kasvaneen koon ansiosta uusi SEAT Ibiza on dynaaminen ja mukava ajettava. Ajo- ja matkustusmukavuuden kruunaa parantunut äänieristys.

SEAT Ibizan kuljettajaa avustavat järjestelmät ovat tuttuja Leonista ja Atecasta, mutta harvinaisuuksia tässä kokoluokassa. Ibizassa on vakiovarusteena Front Assist -automaattinen hätäjarrutustoiminto. Lisävarusteina on saatavilla mm. mukautuva vakionopeudensäädin, KESSY avaimeton keskuslukitus ja käynnistys sekä uuden sukupolven korkealaatuiset etu- ja takapysäköintitutkat ja premium-luokan 8-tuumainen kosketusnäyttö. Ibizaan on saatavilla myös älypuhelimen langaton lataus. SEAT Ibiza onkin huippuluokkaa liitettävyyden ja uusien mobiiliratkaisujen kehityksessä, joiden ansiosta käyttäjäkokemus on helpompi ja joustavampi. Uusi Ibiza on täysin liitettävissä Apple CarPlay-, Android Auto-* ja Mirror Link -palveluihin.

Uusi Ibiza on saatavana neljällä eri varustelutasolla: Reference, Style, FR ja Xcellence. FR-varustelutaso on vaihtoehto urheilullisuutta kaipaavalle kuljettajalle ja Xcellence -varustelutaso tarjoaa mukavuutta, eleganssia ja älykästä teknologiaa. Omiin tarpeisiin sopivan Ibizan voi konfiguroida kätevästi seat.fi-sivustolla.

Uuteen SEAT Ibizaan on saatavana 75-, 95- ja 115-hevosvoimainen TSI-bensiinimoottori. Kaikki 1,0 TSI -moottorit ovat kolmesylinterisiä ja ne on varustettu turboahtimella, välijäähdyttimellä ja suorasuihkutuksella. Uusi nelisylinterinen 1,5 TSI 150 hv bensiinimoottori sekä 90 hevosvoiman 1,0 TSI -maa-/biokaasumoottori saapuvat valikoimaan syksyllä 2017. Kesän jälkeen Ibiza on saatavana myös 1,6 TDI 95- tai 115-hevosvoimaisella dieselmoottorilla. Manuaalivaihteisto on 75- ja 95-hevosvoimaisissa viisivaihteinen ja tehokkaammissa moottoreissa kuusivaihteinen. Uuteen SEAT Ibizaan voi valita myös seitsemänvaihteisen DSG-automaattivaihteiston kaksoiskytkimellä. Uusi SEAT Ibiza on saatavana ainoastaan 5-ovisena versiona.

Huomionarvoista on myös sekä sisä- että ulkovaloissa käytettävä led-teknologia. FR- ja Xcellence -varustelut sisältävät sisätilan led-tunnelmavalot kahdessa sävyssä: punaisena ja valkoisena. Syy ei ole ainoastaan esteettinen – led-sisävalaistus on huomattavasti perinteistä parempi; se säästää energiaa ja vähentää sitä kautta polttoaineenkulutusta.

Äänentoistossa SEATin yhteistyökumppani toimii Beats Audio, brändi, joka pursuaa energiaa, innostusta ja jännitystä. Beats Audio -järjestelmässä on digitaalinen signaaliprosessori (DSP), kuusi laadukasta kaiutinta, bassokaiutin sekä 300 watin kahdeksankanavainen vahvistin.

Viidennen sukupolven SEAT Ibiza lanseerataan Suomessa kesäkuussa 2017.

Uuden SEAT Ibizan hinnasto ja lisävarusteet: http://bit.ly/UusiSEATIbizaHinnat
Uuden SEAT Ibizan rakennusautomaatti: http://bit.ly/SEATRakennusautomaatti

*Android Auto on käyttövalmis heti, kun sovellus on ladattavissa Googlen Suomen sovelluskaupassa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua