Uusi SEAT Leon CUPRA 300 hv nyt myös nelivetona

/ Kaikkien aikojen tehokkain SEAT-malli: 300 hv, 0-100 km/h 4,9 sekunnissa
/ Saatavana nyt 4Drive-nelivetona
/ Edistyksellisistä teknologiaa turvallisuudessa ja liitettävyyspalveluissa
/ Hinnat alkavat 39 427,21 eurost

Uusi SEAT Leon CUPRA ST -farmarimalli on nyt saatavilla 4Drive-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla. Leon CUPRA ST yhdistää poikkeuksellisella tavalla voiman, tilavuuden ja uusimman ajamista avustavan teknologian. Leon CUPRA on saatavilla myös käytännöllisenä viisiovisena mallina ja urheilullisena kolmeovisena SC-versiona.

SEAT Leon CUPRAn hinnat alkavat 39 427,21 eurosta ja Leon CUPRA ST:n (farmariversio) hinnat puolestaan 40 996,53 eurosta (2,0 TSI 221 kW 300 hv)

SEAT-malliston tehokkain

SEAT Leon CUPRA on 300 hevosvoiman 2,0 TSI -bensiinimoottorillaan kaikkien aikojen tehokkain SEAT-malli. Uusi moottori on 10 hv aiempaa tehokkaampi ja sen maksimivääntömomentti on 380 Nm aiemman 350 Nm:n sijaan. Maksimivääntömomentti on käytettävissä laajalla, 1800–5500 kierroslukualueella.

Maksiminopeus on kaikissa malleissa elektronisesti rajoitettu 250 km/h. CO2-päästöt ovat mallista riippuen 153–164 g/km. Automaattivaihteistolla varustetun SC-version keskikulutus on 6,7–6,8 l/100 km. CUPRA ST DSG 4Drive -version keskikulutus on 7,2 l/100 km.

Huippuluokan alusta

SEAT Leon CUPRAssa on elektronisesti ohjatut iskunvaimentimet, mukautuva DCC-alustansäätö, joka sopeutuu tieolosuhteisiin ja kuljettajan ajotapaan tarjoten aina parhaan tehon ja ajotuntuman.  Vakiona on myös progressiivinen ohjausjärjestelmä, jonka ansiosta ohjaus on helpompaa ja ohjausliikkeitä tarvitaan vähemmän.

Ajoprofiilia voidaan säätää kuljettajan maun mukaiseksi. Valittavana on viisi vaihtoehtoista profiilia: Comfort, Sport, Eco, Individual ja CUPRA, jolla saadaan käyttöön urheiluauton suorituskyky ja ajokokemus. Säädettävässä ESC-ajonvakautusjärjestelmässä ovat valittavina normaali-, race- ja track -asetukset.

Huipputekniikkaa

Jo nykyisestä CUPRA-mallista tuttujen varusteiden, kuten Radio Media System Plusin, mukautuvan ACC-vakionopeussäätimen ja Front Assist -automaattinen hätäjarrutustoiminnon lisäksi uudessa SEAT Leon CUPRAssa on entistä paremmat led-teknologialla toteutetut ajo- ja takavalot. Led-teknologiaa on käytetty myös suuntavilkuissa ja sumuvaloissa.

Uutta on Connectivity Box -toiminto, jonka avulla älypuhelimen lataus onnistuu keskikonsolissa langattomasti. GSM-antenni vahvistaa kuuluvuutta katvealueiden läheisyydessä. Sähköinen käsijarru, avaimeton KESSY – avaimeton keskuslukitus ja käynnistys on sijoitettu keskikonsoliin. Media System Plus 8-tuuman värinäytöllä tarjoaa uuden sukupolven infotainment-järjestelmän. Säädettävä sisävalaistus on toteutettu led-teknologialla ja valaistuksessa on valittavana kahdeksan eri väriä halutun tunnelman mukaisesti.

Jalankulkijoiden tunnistusjärjestelmässä on päivitetty kamera ja tutka. Saatavilla ovat Emergency Assist -hätätilanneavustin, Lane Assist -kaistanpitoavustin, mukautuva vakionopeussäädin sekä liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja DSG-automaattivaihteiseen versioon on tarjolla lisäksi Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin.

Yksilöllinen muotoilu yhdennäköisyys säilyttäen

Ulkoisesti Leon CUPRA erottuu muusta Leon-mallistosta omalla vahvalla tyylillään: uudet led-ajo- ja sumuvalot, mustat B- ja C -pilarit sekä etu- ja takapuskurit on suunniteltu erityisesti CUPRAan. Lisäksi uudessa SEAT Leon CUPRAssa on suuremmat ilmaottoaukot edessä, kromattu kaksoispakoputki, punaiset jarrusatulat CUPRA-logoilla, alumiininen kynnyslista CUPRA-logolla sekä takaspoileri ja sävylasit.

Nahkaverhoillussa ohjauspyörässä on valkoinen tikkaus ja CUPRA-logo. Ovipaneeleissa on Alcantara-verhoilu ja hiilikuituiset yksityiskohdat. Urheilullisten istuinten materiaali on Alcantaraa ja keinonahkaa. Istuinten selkänojassa on CUPRA-logo. Polkimet ja jalkatuki on päällystetty alumiinilla.

Uusi Leon CUPRA on nyt ennakkomyynnissä. Ensimmäiset Leon CUPRAt saapuvat SEAT-jälleenmyyjille huhtikuussa.

SEAT Leon CUPRAn hinnastot ja lisävarusteet: http://bit.ly/SEATLeonCUPRAHinnat
Rakenna SEAT Leon CUPRA: http://bit.ly/RakennaOmaSEATLeonCUPRA

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 80 maassa ja sillä on yli 1 700 jälleenmyyjää. Vuonna 2017 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 470 000 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää kolmella tuotantopaikkakunnalla – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Vuonna 2017 SEATin kehitys oli toista vuotta peräkkäin kokonaismarkkinaa ja kilparyhmäänsä vahvempi. SEATeja rekisteröitiin 2 333 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,0 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2017 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 1 177 kappaletta. SEATin suosio on kasvanut selvästi viimeisen kahden vuoden aikana. Malleista kovimmat kasvulukemat vuonna 2017 teki SEAT Ateca, jonka rekisteröinnit kasvoivat 286 %. SEATin kaasuhybridien kasvu oli tätäkin kovempi, peräti 386 %. Uusi SEAT Ibiza valittiin puolestaan Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittajaksi. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua