• Secto Automotive Oy/

Yritykset tankkaavat kiinteällä kuukausihinnalla: Gasumin ja Secto Automotiven yhteistyöstä huomattavia etuja yritysautoilijalle.

Report this content

Secto Automotive ja Gasum tuovat markkinoille ensimmäisenä täysin kiinteähinnoitellun yritysautoilupalvelun. Auton leasinghintaan sisältyy asiakkaan valinnan mukainen kaasuauto, sovittu kilometrimäärä, kaasutankkaukset, huollot, huoltojen sijaisautot, pesut, rengaspalvelu ja vakuutukset. Kuukausihinta on kiinteä koko sopimuskauden ajan.

Uusi kiinteä hinnoittelumalli koskee yrityksen työsuhdeautoja muun muassa yhteiskäyttöautoja sekä vapaa autoetu-autoja, jolloin yritys maksaa käytännössä kaikki autoiluun liittyvät kulut. Valittavana on polttoaineeksi joko kotimainen biokaasu tai maakaasu. Biokaasun käyttäminen liikenteen polttoaineena on helppo tapa vähentää hiilidioksidi- ja pienhiukkaspäästöjä.  Se on ainoa Suomessa myytävä liikennepolttoaine, jolle on myönnetty sekä pohjoismainen Joutsenmerkki että Avainlippu-tunnus.  Biokaasua tuotetaan Suomessa kotitalouksien, kauppojen ja teollisuuden biohajoavista jätteistä. Maakaasu on puhtain fossiilinen polttoaine ja sen hiilidioksidipäästöt ovat noin 25 % pienemmät kuin bensiinin.

Autoveron laskentaperusteena toimivat hiilidioksidipäästöt ovat kaasuautoissa matalia, esimerkiksi Skoda Octaviassa 99 grammaa kilometriä kohti, mikä laskee autoveroa. Matala autovero taas laskee auton hankintahintaa ja verotusarvoa, mikä on kannattavaa sekä yritykselle, että auton käyttäjälle. Kaasuautolla onkin mahdollisuuksia nousta eturiviin myös yritysautoilussa.

Kustannusten arviointi ja ympäristöarvot ovat tärkeitä yrityksille

Secto Automotiven myyntijohtaja Linus Baer toteaa suomalaisten yritysten olevan autopolitiikassaan valveutuneita. Ne korostavat ympäristöarvoja ja keventävät autovalinnoillaan CO2-kuormitusta ilmassa. ”Kaasuautoilla on ekologisuudellaan edellytykset hyvinkin laajaan käyttöön yritysautoilussa, mutta toistaiseksi tästä vaihtoehdosta ei ole ollut riittävästi tietoa, esimerkiksi ladattaviin sähköhybridiautoihin tai täyssähköautoihin verrattuna.”

Kiinteähinnoiteltu ja ympäristöystävällinen yritysautoilu on Secton maaliskuussa toteuttaman yritysautopäättäjätutkimuksen mukaan korkealla yritysten toivelistalla. "Kyselyyn vastanneista kolmesta sadasta yritysautopäättäjästä 72 % toivoi autokulujen budjetointiin enemmän ennakoitavuutta ja puolet pyrkii aktiivisesti pienentämään oman autokantansa Co2-päästöjä seuraavan neljän vuoden aikana. Gasumin kanssa rakentamamme kiinteähinnoiteltu kaasuautotuote vastaa kerralla molempiin tarpeisiin" kertoo Baer.

”Yhteistyönä toteuttamamme hinnoittelu- ja palvelumalli helpottaa yritysten vuotuisten polttoainekustannusten hallintaa ja kannustaa samalla yrityksiä siirtymään vähäpäästöiseen autoiluun. Kotimaisen biokaasun käyttäminen liikennepolttoaineena vähentää tehokkaasti liikenteestä syntyviä hiilidioksidipäästöjä, parantaa kaupunki-ilman laatua ja meluongelmia. Kiertotalouden edistäminen on keskeisessä asemassa Euroopassa, ja biokaasulla on merkittävä rooli tuotannon, kulutuksen ja jätehuollon muodostamassa ympyrässä sekä osana puhtaampaa liikkumista.”, sanoo Gasumin biokaasuliiketoiminnan myynnin yksikön päällikkö Jani Arala.

Lukuisia kaasuautomalleja ja laajeneva tankkausverkosto

Kaasuautomalleja on kaikilla suosituimmilla työsuhdeautomerkeillä kuten Audilla, Mercedes-Benzillä, Skodalla ja Volkswagenilla. Myös pakettiautoja löytyy useita malleja. Suomessa myytävissä kaasuautoissa on kaasutankin lisäksi bensiinitankki. Tuplatankin ansiosta kaasuautojen toimintasäde on erittäin käyttökelpoinen: mallista riippuen noin 1 000- 1 400 kilometriä.

Gasumin kaasutankkausasemaverkosto on Etelä-Suomen alueella kattava ja laajenee jatkuvasti. Asemia löytyy pääkaupunkiseudun lisäksi Hyvinkäältä, Imatralta, Kotkasta, Kouvolasta, Lahdesta, Lappeenrannasta, Lohjalta, Porvoosta ja Riihimäeltä. Kesän 2017 aikana avataan uudet tankkausasemat mm. Hämeenlinnaan, Poriin, Jyväskylään ja Vantaalle, kaiken kaikkiaan 35 uutta asemaa seuraavien vuosien aikana.

Jani Arala, yksikön päällikkö, myynti, biokaasuliiketoiminta, Gasum Oy
puh. 044 054 8583, etunimi.sukunimi(a)gasum.com

Linus Baer, myyntijohtaja, Secto Automotive Oy
puh. 040 9000 096, etunimi.sukunimi(a)secto.fi

Secto Automotive

Secto Automotive on vuonna 2007 perustettu suomalainen yritysautoilun palvelutalo. Secto tarjoaa joustavia leasing- ja autokannanhallinnointiratkaisuja yritysten tarpeisiin. Secto lähestyy yritysautoilua asiakkaan näkökulmasta: markkinoiden laajin tuote- ja palvelutarjoama, sekä henkilökohtainen palvelu mahdollistavat asiakasyrityksen liiketoimintaa tukevat liikkumisen ratkaisut. Secto Automotiven liikevaihto vuonna 2016 oli 140 miljoonaa euroa. Secto hallinnoi 5 000 auton autokantaa ja palvelee 2 000 asiakasyritystä. www.secto.fi.

Gasum

Energiayhtiö Gasum on suomalainen kaasualan (maa- ja biokaasu) asiantuntija, joka rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö edistää kestävän energiatalouden syntyä lisäämällä biokaasun tarjontaa, kehittämällä pohjoismaista kaasuekosysteemiä ja huolehtimalla kaasun hintakilpailukyvystä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua, tuottaa ja jalostaa biokaasua Suomessa ja Ruotsissa sekä siirtää ja toimittaa niitä energiantuotantoon, teollisuudelle, kotitalouksille ja maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Gasumin tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) johtava pohjoismainen osaaja, joka jatkaa LNG:n aseman ja infrastruktuurin vahvistamista ja uusien kaasuratkaisuiden hyödyntämistä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Gasum-konsernissa työskentelee noin 400 henkeä, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 843 milj. euroa. www.gasum.fi

Avainsanat:

Pikafaktat

Autoilun kustannukset täysin ennakoitavissa: sama kuukausikulu koko sopimusajan, sisältäen maa- tai biokaasun
Biokaasulla jopa 85 % päästövähenemä bensiiniin verrattuna.
Yritysautopäättäjistä 72 % toivoo autokustannuksiinsa enemmän ennakoitavuutta.

Lainaukset

Linus Baer, myyntijohtaja, Secto Automotive