EU on myöntänyt hyväksynnän Sectran turvalliselle älypuhelimelle turvallisuusluokiteltuun matkaviestintään

Linköping – 17. huhtikuuta 2018 – Lääkintätekniikka- ja kyberturvallisuustoimija Sectran (STO: SECT B) salaava älypuhelin Sectra Tiger®/R saa EU:lta hyväksynnän RESTRICTED-turvallisuusluokitellun tiedon käsittelylle. Hyväksyntä mahdollistaa EU:n turvallisuusluokiteltua tietoa käsitteleville viranomaisille modernin alustan joka takaa vaivattoman ja turvallisen pääsyn heidän tarvitsemiinsa tietoihin.

Turvallisuusluokitus RESTRICTED on luokitus jota käytetään tiedolle joka joutuessaan vääriin käsiin voisi aiheuttaa uhan kansalliselle turvallisuudelle.

– EU:n antama RESTRICTED-hyväksyntä vahvistaa että ratkaisumme kestävät salakuuntelu- ja hakkerointiyritykset maailman taidokkaimmilta hakkereilta. Nykyisin turvallisuusuhkien älypuhelimia kohtaan jatkuvasti lisääntyessä ovat matkaviestinnän turvallisuuden vaatimuksetkin korkeat. Olemme kehittäneet ratkaisun joka täyttää nämä vaatimukset ja on yksi markkinoiden turvallisimmista älypuhelinratkaisuista, kertoo Sectra Communicationsin toimitusjohtaja Simo Pykälistö.

Sectra Tiger/R on Sectran Alankomaiden turvallisuusviranomaisten (NL-NCSA) valvonnassa kehittämä sovellus. Sectra Tiger/R on aiemmin saanut RESTRICTED-turvallisuusluokituksen hyväksynnän NL-NSCA:lta ja NATO:lta. Hyväksynnät EU:lta, NATO:lta sekä Alankomaiden että muiden maiden turvallisuusviranomaisilta mahdollistavat nyt uusimman teknologian ja älypuhelimen hyödyntämisen suurelle käyttäjäryhmälle jotka eivät aiemmin ole turvallisuussyistä pystyneet niitä työssään käyttämään.

Sectra Tiger/R on rakennettu Samsung Knox –tietoturva-alustalle. Kovennettu alusta yhdessä Sectran kryptoteknologian kanssa mahdollistaa RESTRICTED-hyväksynnän ja kokonaisuus on Sectran ja Samsungin strategisen yhteistyön tulos. Ratkaisu on saatavissa uusimmille älypuhelin- ja tablettimalleille eikä sovelluksen asentamiseksi vaadita muutoksia älylaitteisiin.

– Turvallisuus on viranomaisten matkaviestinnän tärkein prioriteetti. Olemme tehneet yhteistyötä Sectran kanssa vahvistaaksemme laitteidemme turvallisuutta entisestään ja kehittääksemme ainutlaatuisen kustomoidun alustan joka suojaa viranomaisten kriittisintä tietoa, kertoo Neil Barclay Samsung Europelta.

Tietoa Sectra Tiger/R:stä
Sectra Tiger/R on saatavilla sekä tabletille että älypuhelimille ja tarjoaa käyttäjälleen tehokkaan ja turvallisen käyttöliittymän työtehtäviin. Viestien ja puheluiden RESTRICTED-turvaluokituksen lisäksi voi myös sähköpostia, kalenteria ja muita älypuhelimen sovelluksia käyttää suojatusti turvaluokittelemattomalle tiedolle, kun tietoliikenteen salaa Sectran mobiili VPN.

Sectra Tiger/R antaa käyttäjäorganisaatiolle täydet mahdollisuudet säätää laitteiden asetuksia tasapainottaakseen turvallisuus- ja käyttäjävaatimuksia. Tämän lisäksi sovellusta voi käyttää puheluissa muihin Sectran Tiger -ratkaisuihin joilla on korkeampi, SECRET-turvallisuus-luokitus. Sectra on ainut salatun matkaviestinnän valmistaja jolla tämänlainen kokonaisratkaisu on mahdollinen.

Lue lisää ja katso video viranomaisten tietojen matkaviestinnänkommunikoinnin turvaamisesta Sectra Tiger/R -ratkaisulla

Lisätietoja antaa:
Simo Pykälistö, toimitusjohtaja Sectra Communications AB ja varatoimitusjohtaja Sectra AB, puh: +46 (0)703 51 53 03

Torbjörn Kronander, toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Sectra AB, puh: +46 (0)13-23 52 27

Tietoa Sectrasta
Sectra kehittää tuotteita ja palveluita suojaamaan yhteiskunnan kriittisintä tietoa ja kommunikointia. Tarjoamme turvallisen ääni- ja dataviestinnän EU-, NATO- ja kansallisilla hyväksynnöillä, sekä turvallisuusanalyysit ja -valvonnan esimerkiksi vesi- ja sähköjakelun kriittisille tietojärjestelmille. Liiketoimintamme perusta on toimistomme Suomessa, Ruotsissa ja Alankomaissa.

Sectra auttaa maailmanlaajuisesti sairaaloita tehostamaan hoitoa sekä Euroopan viranomaisia ja puolustusviranomaisia suojaamaan yhteiskunnan kriittisintä tietoa edistäen näin yhteiskunnan turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhtiö perustettiin vuonna 1978 ja pääkonttorimme sijaitsee Linköpingissä, Ruotsissa. Sectralla on tytäryhtiöitä 16:ssa maassa ja kauppakumppaneita maailmanlaajuisesti. Liikevaihtomme oli tilikautena 2016/2017 1141 MSEK. Sectra (STO: SECT B) on listautunut Tukholman NASDAQ:iin. Lisätietoja osoitteesta www.sectra.com

Avainsanat:

Lainaukset

Turvallisuus on viranomaisten matkaviestinnän tärkein prioriteetti. Olemme tehneet yhteistyötä Sectran kanssa vahvistaaksemme laitteidemme turvallisuutta entisestään ja kehittääksemme ainutlaatuisen kustomoidun alustan joka suojaa viranomaisten kriittisintä tietoa.
Neil Barclay Samsung Europelta