Securitas aloittaa yhteistyön RumbleToolsin kanssa

Report this content

Securitas on solminut yhteistyösopimuksen robottikopterien autonomisia alustaratkaisuja tarjoavan teknologiayritys RumbleToolsin kanssa.

- Securitas etsii jatkuvasti innovatiivisia ratkaisuja, joilla maailmasta tehdään turvallisempi paikka. Haluamme olla edelläkävijöitä muuttuvassa ympäristössä. RumbleToolsilla on uniikki ja mielenkiintoinen konsepti dronepalvelujen saattamisesta täysin autonomisiksi. RT Night Hawk on ratkaisu, jolla aluevartiontia voidaan tehostaa ja näemme siinä valtavasti potentiaalia oman palvelumme kehittämisessä, Securitaksen toimitusjohtaja Jarmo Mikkonen toteaa.

RumbleToolsin kehittämä teknologinen alustaratkaisu Automated Industrial Drone Platform eli robottikopterin telakointiasema tekee robottikoptereihin perustuvasta liiketoiminnasta täysin automatisoitua. Telakointiasema muun muassa vaihtaa automaattisesti akun kopteriin sekä tekee tarvittavat huoltotoimenpiteet, mikä mahdollistaa kopterin jatkuvan toiminnan. Se ottaa myös talteen kerätyn datan jatkokäsittelyä varten.

- Olemme erittäin tyytyväisiä, että voimme aloittaa yhteistyön Securitaksen kanssa. Securitas on maailman toiseksi suurin turvallisuusalan yritys ja heillä on käytössään alan parhaat teknologian asiantuntijat. Securitaksen teknologiayksikön kansainvälinen osaaminen ja kokemus mahdollistavat kattavat uuden teknologian turvallisuuspalvelut loppuasiakkaille sekä Suomessa että muualla maailmassa, sanoo RumbleToolsin markkinointijohtaja Jukka-Pekka Toivonen.

Yhteistyössä RumbleTools toimii robottikopterin ja siihen liitetyn teknologian tarjoajana ja Securitas vastaa palvelun tuottamisesta loppuasiakkaalle.
RumbleTools on imatralainen robottikoptereiden autonomisia alustaratkaisuja kehittävä ja tarjoava yritys. Yrityksen alustaratkaisu on nimeltään Automated Industrial Drone Platform ja se avaa mahdollisuuden robottikoptereiden täyteen automaatioon useiden eri toimialojen tarpeisiin. RumbleToolsin vartiointiratkaisu RT Nighthawk on erityisesti suunniteltu turvallisuusalalle ja sillä voidaan parantaa laajojenkin alueiden turvallisuutta.

Securitas on maailmanlaajuinen turvallisuuden johtava toimija. 335 000 työntekijäämme ympäri maailman tekevät merkityksellistä työtä niin pienissä kaupoissa kuin suurilla lentokentilläkin. Tuotamme monipuolisia, laadukkaita ja yksilöllisiä turvallisuuspalveluja yrityksille, yhteisöille, julkiselle sektorille sekä kuluttajille. Missiomme on suojata koteja, yrityksiä ja yhteiskuntaa.

Lisätietoja:
RumbleTools Oy