Sharp lanseeraa ensimmäisenä maailmassa monitoimilaitteen, jonka ainutlaatuista kosketusnäyttöä käytetään helposti sormella pyyhkäisemällä

Sharpin uusissa MX-2610N ja MX-3110N monitoimilaitteissa on suuri 10,1-tuumainen kosketusnäyttö. Lähes kaikki laitteen painikkeet on sijoitettu kosketusnäytölle ja käyttäjä voi selata kopiotöitä pyyhkäisemällä näyttöä sormellaan. Kosketusnäyttötekniikka tulee olemaan käänteentekevä uutuus toimistotekniikassa - samoin kuin se jo on matkapuhelinmarkkinoilla. Kosketusnäyttötekniikan avulla monitoimilaitteen käytöstä ja asiakirjahallinnasta on pyritty tekemään entistä helpompaa.

– Uusissa monitoimilaitemalleissamme on ainutlaatuinen kosketusnäyttö ja täysin uusi ja innovatiivinen käyttöjärjestelmä. Yhdessä tyylikkään muotoilun ja uusien ECO-toimintojen kanssa MX-2610N ja MX-3110N ovat erinomainen lisä Sharpin jo ennestään vahvaan värillisten monitoimilaitteiden MX-mallistoon, kertoo Jonne Zachrisson, Sharp Electronics (Nordic) AB:n tuotepäällikkö.

Helppokäyttöinen
MX-2610N ja MX-3110N monitoimilaitteiden suunnittelun lähtökohtana on ollut käyttäjäystävällisyys. Monitoimilaitteen käyttöpaneeli on mahdollista kääntää eri kulmiin ja suuren kosketusnäytön ansiosta käyttöjärjestelmän kuvakkeet ja painikkeet ovat helposti ymmärrettävissä ja saatavilla erilaisten tulostus-, skannaus-, ja arkistointi-asetusten käyttämiseksi.

Skannatut sivut voidaan esikatsella laitteen näytöltä ja esikatselussa sivulta toiselle liikutaan pyyhkäisemällä näyttöä sormella – aivan kuin kosketusnäytöllisissä matkapuhelimissa. Käyttäjä voi myös esimerkiksi liikutella ja käännellä sivuja, vaihtaa niiden järjestystä ja lisätä tai poistaa sivuja ennen tulostamista. Jokaiselle käyttäjälle voi muokata oman, henkilökohtaisen aloitusnäkymän monitoimilaitteen näytölle. Tämä varmistaa käyttäjälle nopean pääsyn eniten käytettyihin toimintoihin ja asetuksiin.

Edistynyt käyttöliittymä parantaa tuottavuutta
Kuten kosketusnäytöt ovat johtaneet älypuhelimien sovellusten suosion räjähdysmäiseen kasvuun, tulee edistyneen kosketusnäyttötekniikan hyödyntäminen monitoimilaitteissa avaamaan uusia mahdollisuuksia ohjelmistotarjontaan ja luomaan monitoimilaitteille täysin uusia käyttötapoja.

Sharp voi räätälöidä ja integroida omia sovelluksiaan ja kolmannen osapuolen sovelluksia Sharp OSA® -toiminnon (Open System Architecture) avulla ja sitä kautta tehostaa ja automatisoida päivittäisiä toimistotöitä, kuten esimerkiksi dokumentin skannausta suoraan haluttuun kohteeseen.

Tämä kaikki on vasta alkua. MX-2610N ja MX-3110N mahdollistavat käyttäjälle myös pääsyn internetiin ja pilvipalveluihin suoraan monitoimilaitteelta. Internetissä olevan sisällön selaileminen tai tulostaminen onnistuu tarvittaessa kokonaan ilman tietokonetta. Pilvipalveluiden yhteensopivuuden ansiosta yritykset voivat käyttää SaaS -ohjelmia (Software as a Service) suoraan monitoimilaitteelta palomuurin estämättä.

Sharp uskoo uuden tekniikkansa olevan alku asiakirjahallinnan täysin uudelle, tehokkaammalle ja helppokäyttöisemmälle aikakaudelle.

Sharp MX-2610N ja MX-3110N ominaisuuksia

• 10,1” värillinen kosketusnäyttö – huippumoderni muotoilu, näyttö käännettävissä eri kulmiin, parannettu käytettävyys
  • Tulostus- ja skannaustöiden muokkaus mahdollista suoraan laitteen näytöltä
  • Laajennetut töiden esikatselumahdollisuudet – säästävät aikaa ja virheellisiltä tulosteilta vältytään
  • ECO -skannaus – laitteen lämpöyksikön lämpenemistä ei tarvitse odottaa skannaustöiden yhteydessä, jonka ansiosta saavutetaan pienempi energiankulutus
  • Lämpenemisaikaa on lyhennetty jopa 75 %
  • Sharp OSA 4.0 (Open Systems Architecture) – mahdollisuus integroida pilvipalveluiden kanssa, parantaa käytettävyyttä ja liitettävyyttä
  • Web Browsing Kit – mahdollistaa pääsyn internetiin ja sisällön selailemisen ja tulostamisen kokonaan ilman tietokonetta suoraan monitoimilaitteelta.

Jonne Zachrisson, tel +46  70-611 36 25,  jonne.zachrisson@sharp.eu

Sharpin toiminta alkoi Japanissa vuonna 1912 ja nykyään sen palveluksessa on yli 53 700 työntekijää 32 maassa. Konsernin liikevaihto on noin 220 miljardia euroa (2009). Sharp lanseerasi ensimmäisenä mikroaaltouunin, väri-TV:n ja LCD-tekniikan. Sharp Electronics (Nordic) AB:n pääkonttori on Tukholmassa ja Suomen sivuliike on toiminut vuodesta 2005. Yrityksen liiketoiminta-alueet ovat Ääni & Kuva, AV-tuotteet, Digitaalinen asiakirjatuotanto, Aurinkokennot ja Kodinelektroniikka.

Avainsanat: