Sherwin-Williams’ Becker Acroma™ Wood Coatings esittelee ensimmäisenä LED UV-kovetuksen sovellusratkaisun

Uusi UV-teknologian puun pintakäsittelyprosessi tuo merkittävän energiasäästön, pienemmät huoltokulut ja pienemmän ympäristövaikutuksen.

Sherwin-Williams julkaisee Becker Acroma™ LED UV-kovetuksen sovelluksen koti- ja konttorikaluste, keittiö- ja kylpyhuone kalusteille sekä sisäkäytön puusepän tuotteille.

Toisin kuin perinteisessä UV-kovetus ratkaisussa, Becker Acroma™ LED UV-kovetus antaa UV-energian kapeammalla 365nm tai 395nm (+/-20nm) aallonpituuspiikillä. “LED lamput eivät tuota korkeata lämpötilaa tai haitallista otsonia,” sanoo Juha Kuitto, Sherwin-Williams Finlandin Tekninen Päällikkö. “Tällä matalamman lämpötilan teknologialla on mahdollista pintakäsitellä mäntyä ja muita pihkaisia puulaatuja ilman suurta hylkyprosenttia.” Lisäksi, koska LED lamput tuottavat huomattavasti vähemmin lämpöä, ne eivät aiheuta työtilaan otsonin muodostusta eivätkä sisällä raskasmetalleja. Tämä teknologia parantaa huomattavasti työolosuhteita ja pienentää ympäristövaikutusta.

LED teknologiaa UV-linjallaan käyttävä valmistaja voi odottaa samaa korkeatasoista viimeistelyä lisättynä useilla kustannuksia säästävällä eduilla. “LED teknologia antaa n. 40%:n energiasäästön”, kertoo Kuitto. “Lisäksi, nämä lamput kestävät tuhansia tunteja, vähentäen näin yleisiä huoltokuluja, sekä poistavat lämmitys ja jäähdytysvaiheen linjan käynnistyksen ja sammuttamisen yhteydessä.”

Ensimmäinen LED-UV teknologiaa hyväksikäyttävä linja otetaan käyttöön Tšekin tasavallassa Helmikuussa 2012, jossa BJS valmistaa makuuhuonekalusteita. Tuotantolinjan useita UV-lamppuja vaihdetaan LED-yksiköihin. ”Olemme tehnee uskomattoman määrän kehitys- ja testaustyötä päästäksemme pisteeseen, jossa voimme nyt hyödyntää LED teknologian etuja puun pintakäsittelyä tekevillä asiakkaillamme,” sanoo Kuitto. ”Voimme tarjota LED kovetus ratkaisun käytännössä katsoen jokaiseen UV pintakäsittelyyn, pigmentoituun tai kirkaslakkaukseen,” hän summaa.

Tämän uuden teknologian julkistuksen myötä, Sherwin-Williams avustaa yrityksiä joilla on kiinnostusta vaihtaa perinteisestä UV-teknologiasta uuteen LED-teknologiaan. “Teknikkomme auttavat uuden linjan ja nykyisen muutossuunnittelussa, projektin suunnitteluvaiheesta testaukseen, tuotannon käyttöönottoon ja siitä edelleen kehittämiseen,” kertoo Kuitto. ”Olemme nähneet, että pintakäsittelylinjaa voidaan jopa lyhentää nykyisestään,” hän lisää.

Sherwin-Williamsin Becker Acroma™ LED UV-kovetusteknologia puun pintakäsittelyyn, ensimmäisenä laatuaan, tulee mahdollistamaan asiakkaillemme erinomaisen viimeistelytuloksen käyttäen uusinta, ympäristölle suotuisampaa prosessia.

Sherwin-Williams Product Finishes:stä

Sherwin-Williams Product Finishes Divisioona on maailmanlaajuinen teollisuuspintakäsittelyaineiden markkinajohtaja, tukien alkuperäislaitteita valmistavia asiakkaita sekä niiden jälkimarkkinointia innovatiivisilla neste- ja pulveriteknologian pintakäsittelytuotteilla, erinomaisella palvelulla ja täydellisillä viimeistelylaite toimituksilla. Toimitusvalmiutemme aina yhdyskuntatasolta paikallisvalmistukseen, jotka ulottuvat kuudelle mantereelle, on Sherwin-Williams ratkaisupartneri laajalla markkina-alueella, kuten raskaskalustot, tuulienergia, lääketieteelliset laitteistot ja elektroniikka, armeijatarvike, keittiö- ja kylpyhuonekalusteet, puu- ja metallirakennustuotteet, huonekaluvalmistus ja yleistuotteiden viimeistely.

Yhtiön omistautuminen ”autamme asiakasta saamaan tuotteelleen lisäarvoa” ulottuu pidemmälle kuin vain laadukkaiden pintakäsittelyaineiden toimitukseen. Tehdas- ja linjakohtaisella teknisellä neuvonnalla, sävy- ja design tuella sekä prosessin kehittämisosaamisella, Sherwin-Williams toimittaa täydellisen viimeistelytuen teollisille pintakäsittelijöille.

Sherwin-Williams Yhtiöstä

Sherwin-Williams on johtava globaali pintakäsittelyyn liittyvien tuotteiden kehittäjä, valmistaja ja toimittaja, yli 32 000 työntekijällään ja toiminnoillaan 109 maassa. Toimimme markkinoilla yli 3950 yritysvetoisella maalikauppaliikkeellä, automaaliliikkeellä ja teollisuusjakelijalla. 7.8 miljardin dollarin myynnillämme olemme Pohjois-Amerikan suurin ja maailman kolmanneksi suurin pintakäsittelyaineiden valmistaja.

Avainsanat:

Lainaukset

LED lamput eivät tuota korkeata lämpötilaa tai haitallista otsonia. Tällä matalamman lämpötilan teknologialla on mahdollista pintakäsitellä mäntyä ja muita pihkaisia puulaatuja ilman suurta hylkyprosenttia.
Juha Kuitto, Sherwin-Williams
Olemme tehnee uskomattoman määrän kehitys- ja testaustyötä päästäksemme pisteeseen, jossa voimme nyt hyödyntää LED teknologian etuja puun pintakäsittelyä tekevillä asiakkaillamme.
Juha Kuitto, Sherwin-Williams
Teknikkomme auttavat uuden linjan ja nykyisen muutossuunnittelussa, projektin suunnitteluvaiheesta testaukseen, tuotannon käyttöönottoon ja siitä edelleen kehittämiseen.