Uudessa Sievert -kuumailmatyökalussa on markkinoiden suurin puhallusteho

-  Selkeä LED-näyttö osoittaa lämpötilan

Sievertin uusi ammattikäyttöön tarkoitettu kuumailmatyökalu on DW 3000. DW 3000 työkalussa on markkinoiden korkein ilmanvirtaus (kolme puhallustehoa välillä 310–370 l/min) verrattuna muihin vastaavanlaisiin työkaluihin. Lämpötilaksi voidaan säätää 100–600 °C ja valovoimaisessa LED-näytössä näkyy todellinen ilmavirran lämpötila. DW 3000 on suunniteltu pinnoiteasennuksiin katto- ja lattiaurakoinnissa, muovin hitsaukseen ja autokorjaamokäyttöön. Tehokas kuumailmatyökalu painaa vain 810 grammaa, mikä helpottaa työskentelyä.

Uusi DW 3000 on DW 2000:n edelleen kehitelty versio, mutta ainoa yhtäläisyys edeltäjän kanssa on ulkonäkö.

–     Olemme löytäneet tuotteisiimme sopivan muotoilun, jonka halusimme tietenkin säilyttää myös uudessa kuumailmatyökalussamme, mutta muuten kaikki on uutta, kertoo Sievert AB:n toimitusjohtaja Mikael Brelin. DW 3000 on meille erittäin tärkeä tuote ja yksi kaikkien aikojen suurimpia panostuksiamme.

Sievert on kehittänyt erityisesti elektronista ohjausta, joka toimii sekä uuden DW 3000:n sydämenä että sen aivoina. Laitteessa käytetty elektroniikka on kehitetty yhteistyössä ruotsalaisen yrityksen kanssa, joka on Pohjoismaiden johtavia toimijoita mm. voimaelektroniikan ja moottorinohjauksen alalla.

Kehitimme Sievertin DW 3000 -kuumailmatyökalua varten täysin uuden elektroniikan ja ohjelmiston, kertoo Elektronikkonsult AB:n toimitusjohtaja Vidar Wernöe. Haasteenamme oli suunnitella vankkatekoinen elektroniikka, joka työolosuhteista riippumatta pystyy ohjaamaan lämpötilaa ja moottoria hyvin tarkasti ja vakaasti. Sekä omat testimme että Sievertin tekemät testit osoittavat, että onnistuimme siinä.

Puhallusilman lämpötilan näyttö
DW 3000:n työlämpötila säädetään kätevästi kahvan plus- ja miinuspainikkeilla. Käytössä oleva todellinen lämpötila näkyy selkeässä LED-näytössä. Työkalun suorittaman jännite- mittauksen avulla voidaan myös tarkistaa työkalulle tuleva jännite. Jos jännite on liian alhainen tai liian korkea, työkalu antaa varoituksen. Näin kiinnitetään käyttäjän huomio ja estetään työkalun vahingoittuminen. LED-näyttö osoittaa myös, milloin lämpöelementti on aika vaihtaa.

Testattu ja kehuttu
Uusi DW 3000 -kuumailmatyökalu on testattu ammattikäyttäjillä erilaisissa olosuhteissa. Eri puolilla Eurooppaa tehdyt testit osoittavat, että DW 3000 ja kuumailmatyökalun edistyksellinen elektroniikka toimivat hyvin myös erittäin ankarissa käyttöolosuhteissa. Käyttäjät kehuivat erityisesti korkeaa ja säädettävää puhallustehoa sekä tarkkaa lämpötilanohjausta, joka heidän mielestään helpottaa eri materiaalien työstämistä ulkolämpötilan vaihdellessa.

Uusi Sievert DW3000 on saatavissa Suomessa huhtikuusta alkaen.

Kuvateksti 1: DW 3000:ssa on markkinoiden korkein ilmanvirtaus ja ilmanpaine, jotka ovat myös säädettävissä, mikä nopeuttaa työskentelyä. Laitteen tarkka elektroninen ohjaus helpottaa työtä eri sääolosuhteissa työstettävistä materiaaleista riippumatta.

Kuvateksti 2: Työlämpötila säädetään kätevästi kahvan plus- ja miinuspainikkeilla, ja ilmavirran todellinen lämpötila näkyy LED-näytössä.

Kuvateksti 3: DW 3000 toimitetaan kätevässä laukussa, jossa on tilaa työkalun lisäksi myös tarvikkeille ja varalämpöelementille. Jäähtynyt työkalu voidaan pakata laukkuun suutin asennettuna, mikä nopeuttaa laitteen käyttöönottoa seuraavalla kerralla.

Kuvateksti 4: DW 3000:een on saatavana myös työkaluun sovitettuja tarvikkeita, kuten täydellisiä suutinsarjoja ja kuulalaakeroituja saumarullia. Linkki Sievertin saumarullista kertovaan lehdistötiedotteeseen

Tekniset tiedot DW 3000

Jännite                                            230 volttia
Teho                                                2 000 W
Lämpö                                            100–600 °C
Paino                                              810 g
Äänitaso                                         65 dB
Ilmanvirtaus                                   310/340/370 l /min.
Ilmanpaine                                     3 100/3 600/4 100 Pa
Moottori                                         Harjaton
Kahvan läpimitta                              48 mm
Kokonaispituus, ilman suutinta      330 mm

Jos haluat lisätietoja, ota yhteys:
Sievert Suomessa, Oy FinnFlame Ab
Jarkko Kuusimäki

S-posti: info@finnflame.fi
Puhelin (09) 5259 360
Verkkosivut: www.sievert.fi

Sievert AB
Niklas Orre
S-posti: niklas.orre@sievert.se
Puhelin: 46 (0)8-629 22 41

Verkkosivut: www.sievert.se
Box 1366, 171 26 Solna, Routsi

Sievert AB
Sievert AB on maailman johtavien nestekaasulla tai sähköllä toimivien ammattikäyttöön tarkoitettujen kuumailmatyökalujen valmistaja. Yritys kehittää tuotteitaan läheisessä yhteistyössä asiakkaidensa ja yhteistyökumppaneidensa kanssa. Ammattikäyttäjät eri puolilla maailmaa käyttävät Sievertin kuumailmatyökaluja ja tarvikkeita.

Sievert AB on kuumailmatyökalujen kokonaistoimittaja, joka auttaa asiakkaitaan menestymään. Asiakkaat toimivat eri aloilla, kuten talon- ja maanrakennusalalla sekä voima-, televiestintä- ja LVI-alalla.

Liikeidea on yksinkertainen ja itsestään selvä: innovatiivisten ja laadukkaiden työkalujen ja työkalujärjestelmien kehittäminen, valmistaminen ja toimittaminen kaikenlaisiin juotos- ja lämmitystehtäviin. Yrityksen työkalujen tulee aina olla helppokäyttöisiä ja helpottaa päivittäistä työtä. Samalla niiden on oltava sekä ergonomisesti että teknisesti alansa kärjessä.

Jo vuonna 1882 perustetulla Sievert AB:llä on tällä hetkellä useita ulkomaisia tytäryhtiöitä, ja yritys myy tuotteitaan 60 maassa viidessä eri maanosassa. Toimintaa johdetaan Tukholman pääkonttorista.

Avainsanat:

Lainaukset

Olemme löytäneet tuotteisiimme sopivan muotoilun, jonka halusimme tietenkin säilyttää myös uudessa kuumailmatyökalussamme, mutta muuten kaikki on uutta. DW 3000 on meille erittäin tärkeä tuote ja yksi kaikkien aikojen suurimpia panostuksiamme.
Sievert AB:n toimitusjohtaja Mikael Brelin