Battery Energy Water – kuntoilijaa piristävä vesi

Vuodenvaihteessa Battery tuo markkinoille täysin uuden juomakategorian, isotonisen energiaveden. Kaksi erimakuista energiavettä on tarkoitettu erityisesti paljon liikkuville.

Kaksi energiavettä tulevat sitruunan ja lime-appelsiini-ananaksen makuisina. Kyseessä on Suomen markkinoilla ensimmäinen isotoninen energiavesi. Battery Energy Watereissa on B- ja C-vitamiineja, magnesiumia ja kofeiinia.  Vitamiinit piristävät ja magnesium edistää lihasten toimintaa.

Tämän päivän kuluttajat ja kuntoilijat toivovat piristäviä ja vähäkalorisia juomia, joita nauttia urheilusuorituksen aikana tai jälkeen. Batteryn isotonisissa energiavesissä on aktiiviselle liikkujalle soveltuva koostumus sokeria ja kivennäisaineita imeytymisen kannalta, samassa suhteessa kuin ihmiskehossa.

”Juomakategoriat ja juomien nauttimistilanteet muuttuvat ja sekoittuvat toisiinsa. Myös energiajuomien käyttötilanteet ovat hyvin erilaisia ja sama kuluttaja saattaa nauttia Batteryä eri tarkoituksissa. Battery Energy Water toimii erityisesti urheilun tai kuntoilun jälkeen mutta piristää vetenä myös autoillessa tai työpaikalla”, Batteryn tuotepäällikkö Laura Niskanen kertoo.

1. Isotoninen koostumus

2. B- ja C-vitamiinit

3. Magnesium

Lisäksi matalahiilihappoisissa Battery Energy Watereissa on energiaa sokerina 4,5 grammaa / 100 millilitraa eli 19 kilokaloria. Koko pullossa on siten 4 % päivän energiasaannin vertailuarvosta 2000 kcal. Kofeiinia on vähemmän kuin alkuperäisessä Battery Energy Drinkissä, 19 mg/100 ml, pullollisen juominen vastaa siten kofeiinin osalta noin puolikasta kahvikuppia.

Yksi pysyvimpiä kuluttajatrendejä 2000-luvulla on ollut terveellisten elintapojen ja liikunnallisuuden korostuminen. Funktionaalisten juomien kysyntä alkaa Suomessakin näkyä ja Battery Energy Water onkin suunnattu juuri tähän aktiiviseen elämäntyyliin.

Battery Energy Water -juomat tulevat kauppoihin heti tammikuun alussa. Kirkkaat ja raikkaanmakuiset vedet on pakattu läpinäkyvään 0,4 l kierrätysmuovipulloon. Kaikki Battery-juomat valmistetaan Sinebrychoffilla Keravalla. Battery Energy Drink täyttää vuonna 2017 jo 20 vuotta.

BATTERY ENERGY WATER LEMON

Kofeiinipitoinen isotoninen juoma. Tilavuus 400 ml. KORKEA KOFEIINIPITOISUUS. (19 mg/100 ml)  Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville.

Ainesosat: Vesi, sokeri, hiilidioksidi, magnesiumsulfaatti, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontainen aromi, sitruunaruohouute, säilöntäaine kaliumsorbaatti, kofeiini (190 mg/l), C-vitamiini, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo).

Ravintoarvot

Ravintosisältö   per 100 ml   (% = Päivän saannin vertailuarvosta)

Energia kJ/kcal 77/19

Rasva 0 g

- josta tyydyttynyttä 0 g

Hiilihydraatit 4,5 g

- josta sokereita 4,5 g

Proteiini 0 g

Suola 0 g

Vitamiini C 15 mg 19 %

Niasiini 8 mg 50 %

Vitamiini B6 0,3 mg 21 %

Vitamiini B12 1,0 μg 40 %

Pantoteenihappo 2,0 mg 33 %

Magnesium 28,1 mg 7,5 %

BATTERY ENERGY WATER LIME–ORANGE-PINEAPPLE

Ei suositella lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville.

Ainesosat: Vesi, sokeri, hiilidioksidi, magnesiumsulfaatti, happamuudensäätöaine sitruunahappo, luontaiset aromit, säilöntäaine kaliumsorbaatti, kofeiini (190 mg/l), C-vitamiini, vitamiinit (niasiini, B6, B12, pantoteenihappo).

Ravintoarvot

Ravintosisältö   per 100 ml   (% = Päivän saannin vertailuarvosta)

Energia kJ/kcal 78/19

Rasva 0 g

- josta tyydyttynyttä 0 g

Hiilihydraatit 4,5 g

- josta sokereita 4,5 g

Proteiini 0 g

Suola 0 g

Vitamiini C 15 mg 19 %

Niasiini 8 mg 50 %

Vitamiini B6 0,3 mg 21 %

Vitamiini B12 1,0 μg 40 %

Pantoteenihappo 2,0 mg 33 %

Magnesium 28,1 mg 7,5 %

Noudata monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota sekä aktiivista elämäntapaa.

Päivittäistä yhteenlaskettua kofeiininsaantia yli 400 mg ei suositella (5 pulloa).

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email:
timo.mikkola@sff.fi

197-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi — www.facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka — www.kohtuullisesti.fi