Kesäkauden hanaolut on HBF-palkittu Jacobsen Extra Pils 5,5 %

Sinebrychoffin House of Beer -valikoiman kausierikoisuus Jacobsen Extra Pils täydentää noin 70 olutravintolan hanaolutvalikoimaa kesäkauden toukokuusta elokuuhun. Olut voitti Helsinki Beer Festival 2008 -tapahtumassa huhtikuussa kakkossijan pohjahiivaoluiden sarjassa.

Jacobsen Extra Pils on täyteläisen maltainen lager, jossa maistuu saksalaishumalien hieno katkeruus. Aromiltaan hedelmäisessä oluessa voi aistia myös tyrniä, aprikoosia, mansikkaa, ruusua ja humalaa.

”Jacobsen Extra Pils on loistava olut sellaisenaan, mutta erinomainen myös ruokajuomana. Se sopii niin kala-, kana- kuin liharuoankin kanssa. Se on parhaimmillaan 5-7-asteisena, eli melko viileänä kuten lagerit yleensä”, tuotepäällikkö Mika Kauppinen toteaa.

Olut on palkittu myös Belgian International Taste & Quality -instituutin järjestämässä olutkilpailussa syksyllä 2007. Eurooppalainen raati muodostui kokeista ja someliereista, jotka pisteyttivät Extra Pilsin parhaiden joukkoon.

Jacobsen Extra Pils valmistetaan Carlsbergin Jacobsen-pienpanimolla Kööpenhaminassa. Panimo avattiin kesäkuussa 2005 rakennuksessa, johon J.C. Jacobsen perusti alkuperäisen Carlsberg-panimonsa vuonna 1847. Panimomestareiden taidonnäytteenä syntyy jatkuvasti uusia oluterikoisuuksia. Jacobsen-oluita myydään Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa, Islannissa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa ja Suomessa. Extra Pils astioidaan 25 litran astioihin. Tanskassa se on myynnissä myös 0,75 litran lasisessa profiilipullossa. www.jacobsenbeer.com

Ainesosat: vesi, ohramallas, humala

Oluttyyppi: lager
Alkoholi: 5,5 til-%
Kantavierre: 14,1 %Pl
Väri: 13 EBC
Katkerot: 35 EBU

100 ml sisältää:
Energia: 54 kcal/224 kJ
Proteiini: 0 g
Hiilihydraatit: 4,6 g
Rasva: 0 g

Ruokasuositus: salaatit, kalaruoat, paistetut ruoat, makkararuoat, makkarat, suolaiset piiraat, kanaruoat, porsasliharuoat.

Tuotepäällikkö Mika Kauppinen, puh (09) 2949 9063, gsm 040 5665495, mika.kauppinen@koff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, puh (09) 2949 9411, gsm 040 747 5687, terttu.niutanen@koff.fi

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on noin 345 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.koff.fi