KOFF ja HIFK jatkavat yhteistyötään

Pohjoismaiden vanhin panimo Sinebrychoff ja SM-liigan jääkiekkojoukkue Helsingin IFK jatkavat sponsorointiyhteistyötään. Yhteistyön jatkosopimus tehtiin lokakuun lopulla. Sinebrychoff ja 115 vuotta täyttävä HIFK ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 1985 eli jo 27 vuotta.

”Yhteistyö Sinebrychoffin kanssa alkoi jo kaudella 1985 – 86 virvoitusjuomanäkyvyydellä pelipaidassa. KOFF I tuli vahvasti peliasuun kaudelle 1988 - 1989. Uudella sopimusjaksolla yllämme Sinebrychoffin kanssa 30 vuoden mittaiseen yhteistyöhön, mikä hakee vertaistaan suomalaisessa urheiluelämässä. Yhteistyö on ollut heti alusta asti merkittävää ja näkyvää. Selvää on, että tällainen vahva, kestävä yhteistyö on antanut ja antaa mahdollisuuden HIFK:n pitkäjänteiseen kehittämiseen, ” HIFKin toimitusjohtaja Jukka Valtanen kertoo.

Vuodesta 1988 HIFKin paidoissa on lukenut KOFF, ensin ykkösolut ajan markkinointisäännösten mukaan. Kuten KOFF juomateollisuudessa on HIFK edelläkävijä omalla sarallaan.

”HIFK on vahvasti kaupunkilainen ja ennen kaikkea stadilainen. Sitä samaa mitä KOFF on edustanut alkuperältään. Vaikka KOFF liittyy Sinebrychoffin historian kautta pääkaupunkiseutuun, se ei ole vain helsinkiläisten olutmerkki vaan se on aina ollut kehittämässä koko suomalaista kulttuuria ja olutkulttuuria. Yhteistyö on muutakin kuin vain logonäkyvyyttä paidassa, lajin suosion myötä yhteistyötämme on ollut helppo jalkauttaa niin kuluttajille, sidosryhmille kuin omalle henkilökunnallemmekin,” Sinebrychoffin markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen kertoo.

Sinebrychoff tekee HIFKin lisäksi yhteistyötä SM-liigassa Espoo Bluesin, Ilveksen, Porin Ässien ja TPS:n kanssa.

Hyvin pelattu jääkiekko ja oikein tarjoiltu olut – elämyksiä molemmat, suomalaisten makuun molemmat.

Markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen, Sinebrychoff, puh 040 7700 804, email: kirsi.raikkonen@sff.fi
Toimitusjohtaja Jukka Valtanen, HIFK, puh 09 4777 020, email: jukka.valtanen@hifk.fi
Viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, puh 040 830 7176, email: timo.mikkola@sff.fi

193-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2011 oli 375 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

www.sinebrychoff.fi
www.koff.netwww.facebook.com/koffbeer - Twitter: @Sinebrychoff – YouTube: Sinebrychoff1819