Luomusiideriä ja ananaslonkeroa

Somersby tuo joulukuussa, suomalaisten suosikkisiidereistä ensimmäisenä, valikoimaansa luomun. Talven tuiskuihin ehtii myös kesää enteilevä lonkerouutuus: Kurko Sombrero.

Somersby Organic Apple 4,5 til-% on omenasiideri, joka saa makeutensa sokerista ja sisältää kaikkien Somersby-siidereiden tapaan vain luonnollisia aromeja. Se valmistetaan luonnonmukaisesti viljeltyjen omenoiden mehusta Carlsbergin tehtaalla Ruotsissa.

Tuotteelle myönnetty EU-luomumerkki takaa, että vähintään 95 % siiderin maatalousperäisistä raaka-aineista on tuotettu luomuperiaatteen mukaisesti. Myös valmistuksessa noudatetaan luomutuotannon virallisten valvontaohjelmien sääntöjä. Uutuus myydään 33 cl:n profiililasipullossa, ja jakelu alkaa joulukuun puolivälissä.

Somersby on tällä hetkellä tutkitusti yksi Suomen halutuimmista siideribrändeistä. Se on kahdessa vuodessa noussut myös Suomen trendikkäimmän ja raikkaimman siiderin maineeseen (TNS Brand Tracking 9/2012).

Luomusiiderin lisäksi Suomessa ovat myynnissä omenasiideri Somersby Apple ja päärynäsiideri Somersby Pear, molemmat 33 cl:n profiililasipullossa ja 33 cl:n tölkissä.

Kurko Sombrero — el ananaslonkero con rakuuna

Tammikuun lonkerouutuus on Kurko Sombrero. Sen maussa ananaksen raikkaus yhdistyy rakuunan miellyttävään mausteisuuteen. Uutuus myydään pinttitölkissä (56,8 cl) ja kuuden pikkutölkin monipakkauksena. Jakelu alkaa 17.12.2013.

Maku on ratkaisevin tekijä siidereiden ostotilanteessa, mutta myös lonkeronsa kuluttaja valitsee ensisijaisesti maun ja vasta toissijaisesti brändin perusteella. (TNS Brand tracking 2012, TNS Long drink Shopper 2010).

Kurkon valikoimasta löytyy tammikuussa Sombreron lisäksi greipin makuinen Kurko Greippi, karpalon makuinen Kurko Turbo Karpalo ja veriappelsiinin makuinen Kurko Piraija.

TUOTETIEDOT

Somersby Organic Apple
Ainesosat: hiilihapotettu vesi, omenaviini*, inverttisokerisiirappi*, omenamehutiiviste*, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), luontainen aromi, ohramallasuute*, säilöntäaine (kaliumdisulfiitti).
*Luonnonmukaisesti tuotettu.
Alkoholi                    4,5 til-%
100 ml sisältää
Energia                     260 kJ / 60 kcal
Proteiini                    0 g
Hiilihydraatit             9,0 g
Rasva                        0 g
Pakkaus                    33 cl profiililasipullo

Kurko Sombrero
Ainesosat: Vesi, glukoosisiirappi, sokeri, hiilidioksidi, aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), säilöntäaineet (kaliumsorbaatti ja natriumbentsoaatti), stabilointiaine (arabikumi), kasviöljy, makeutusaineet (aspartaami ja asesulfaami K), väri E104. Sisältää sokeria, makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.
Alkoholi               4,7 til-%
100 ml sisältää
Energia                170 kJ / 40 kcal
Proteiini               0 g
Hiilihydraatit       3,1 g
Rasva                  0 g
Pakkaukset         56,8 cl pinttitölkki ja 6x33cl tölkkimonipakkaus

____________________________________________________________________________________________

Markkinointipäällikkö Salla Eklund, 040 593 2664, salla.eklund@sff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi
Kuvat: www.sinebrychoff.fi/Media/Kuvapankki (Uutuudet)

193-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2011 oli 375 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

www.sinebrychoff.fi — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka