Sinebrychoff palkkaa kesäksi 150 sesonkityöntekijää

Sinebrychoff tarjoaa kesätöitä 150 sesonkityöntekijälle. Haku on jo käynnissä. Ensimmäiset sesonkityöntekijät pääsevät aloittamaan jo maaliskuussa. Sesonki kestää pitkään syksyyn ja joidenkin työsuhteet kestävät syyskuun loppuun asti.

Työtä on tarjolla erilaisissa tehtävissä. Esimerkiksi myynnissä kaivataan menekinedistäjiä ja palveluassistentteja. Tuotannossa tehtävät vaihtelevat juomien valmistuksesta pakkaamiseen. Lisäksi varastotyöhön tarvitaan apua mm. päällysteiden vastaanottoon, keräilyyn ja lastaukseen. Tuotannossa ja varastossa työtä tehdään kolmessa vuorossa. Muutamalle kesätyöntekijälle löytyy töitä hallinnollisista tehtävistä kuten palkanlaskennasta ja kirjanpidosta.

Lisäksi palkkaamme Sinebrychoffin puistoon kaksi reipasta Park Rangeria, joiden haku käynnistyy maaliskuussa. Park Rangersien päätehtävänä on puiston siisteyden edistäminen ja käyttäjien viihtyvyyden lisääminen erilaisten aktiviteettien, pelien, kirjavaihdon sekä yhteisen tekemisen avulla.

”Ilmoituksemme sesonkityöpaikoistamme pyörii Oikotien sivuilla ja näymme internetissä muutenkin monilla nuorten aikuisten suosimilla nettisaiteilla. Osa juomista on alkoholipitoisia, joten hakijoilta edellytetään 18 vuoden ikää. Lisäksi esittelemme kesätyöpaikkojamme helmikuussa Keravan ja pääkaupunkiseudun työvoimatoimistoissa. Hakemukset netin kautta www.sinebrychoff.fi/tyopaikat”, kertoo HR-koordinaattori Ari Kemppainen.

Sesonkityöntekijät perehdytetään tehtäviinsä ja lomakautena he työskentelevät vakituisen henkilöstön sijaisina. Kesätyö on monelle ponnahduslauta omalle uralle. Monet sinebrychoffilaisista ovat tulleet taloon kesätöiden myötä; ensin määräaikaisiksi ja siten vakinaistettu. Kesätyössä tutustuu käytännön työtehtäviin ja näkee mitä panimolla ja virvoitusjuomatehtaalla tehdään.

Sinebrychoffilla työskentelee noin 900 työntekijää. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvat Karhu- ja KOFF-oluet, Golden Cap -siiderit, Kurko-lonkerot, Garage Hard Lemonade -juomat, Battery-energiajuomat ja Coca-Cola Companyn tuotteet. Panimoteollisuus työllistää Suomessa välittömästi ja välillisesti noin 30 000 ihmistä, joista Sinebrychoff noin puolet.

193-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Yhtiön liikevaihto 2011 oli 375 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

www.sinebrychoff.fi — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.facebook.com/olutjaruoka

Lisätietoja:
HR-koordinaattori Ari Kemppainen, puh. 09 294  99 339, ari.kemppainen@sff.fi