Sinebrychoffin Velvet siirtyy lasipulloon

Sinebrychoff Velvet tulee tammikuun alussa myyntiin 33 cl lasipullossa. Uusi etiketti hakee sävynsä oluen perusluonteesta: sen tummuudesta ja paahtuneisuudesta. Velvet on rikastuttanut Sinebrychoffin olutvalikoimaa syksystä 2000 lähtien.

Suomalaiseen makuun kehitetty Velvet on varastoitu tumma pintahiivaolut, kansainvälisestikin täysin omanlaisensa. Tummat lagerit eli pohjahiivaoluet syntyivät aikoinaan Saksassa, mutta siellä ne ovat vaaleampia ja vähemmän katkeria kuin Velvet, usein jopa toffeisen makeita. Velvetin katkerotaso, 30 EBU-yksikköä, on tummille oluille poikkeuksellisen korkea ja sen väri, 115 EBC-yksikköä, on niin tumma, että Saksassa sitä nimitettäisiin schwarzbieriksi, mustaksi olueksi.

Velvetin väri on lähes musta ja vaahtokukka runsas ja kestävä. Reipas humalointi ja paahtunut mallas pyöristyvät maussa samettisen pehmeäksi olutnautinnoksi ja tasapainoiseksi, pitkäksi jälkimauksi. Paras tarjoilulämpötila on 8-10, jopa 12 astetta, jolloin sen täyteläinen maku tulee parhaiten esiin.

Velvet maistuu monenlaisten riista- ja liharuokien sekä sieniruokien kanssa. Se sopii hyvin myös ruoanlaittoon. Esimerkiksi lammaspadan maku pyöristyy pehmeäksi, kun osa nesteestä korvataan Velvetillä.

Puolen litran tölkki poistuu valikoimasta.

Tuotetiedot: www.koff.fi/olut

_____________________________________________________________________

Markkinointipäällikkö Jori Manninen, puh. (09) 2949 9469 tai 0400 826 628, jori.manninen@koff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, puh (09) 2949 9411, gsm 040 747 5687, terttu.niutanen@koff.fi
_____________________________________________________________________

Oy Sinebrychoff Ab on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.