Somersby jatkaa Suomen valloitustaan

Viime keväänä Suomeen saapuneet Somersby-siiderit ovat kesän aikana löytäneet tiensä suomalaisten huulille. Valikoimaa täydentää tammikuussa profiililasipullossa myytävä päärynäsiideri Somersby Pear.

Uutuus on raikas perinteikäs päärynäsiideri, joka saa makeutensa sokerista ja sisältää kaikkien Somersby-siidereiden tapaan vain luonnollisia aromeja.

Päivittäistavarakaupasta on viime keväästä alkaen saanut kahta päärynäpohjaista Somersby-siideriä puolen litran tölkissä: kevytsiideri Somersby Pear Litea ja karpalonmakuista Somersby Cranberrya. Tuoteperheen kolmas ja myydyin tuote on omenasiideri Somersby Apple profiililasipullossa. Myös Somersby Pear myydään 33 cl lasipullossa. Jakelu alkoi ravintoloille jo marraskuussa. Päiviittäistavarakaupoista siideriä saa tammikuun alussa.

Somersbyn autettu tunnettuus kysyttäessä nimetyistä tuotemerkeistä on Suomen siiderinjuojien keskuudessa jo 76 %, ja 69 % siiderinjuojista harkitsee ostavansa siideriä. Myös maku on vakuuttanut; sillä tähän mennessä uutuutta maistaneista yli 60 % sanoo ostavansa tuotetta myös jatkossa. (Lähde: Miriad Tracking, 08/2010)

Somersby on Carlsbergin kansainvälinen siiderimerkki, joka tuotiin Tanskan markkinoille vuonna 2008. Tanska on perinteisesti vahva olutmaa, mutta Somersbyn lanseerauksen jälkeisenä vuonna maan siiderimyynti yli 20-kertaistui (Nielsen DVH, Cider sales 07/08). Somersby-siideriä saa Tanskan ja Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Belgiassa ja Kroatiassa.

Somersby Pear
Ainesosat Hiilihapotettu vesi, päärynäviini, sokeri, päärynämehutiiviste, happamuudensäätöaine (sitruunahappo E 330), aromit, säilöntäaine (kaliumsorbaatti E202).
Alkoholi 4,7 til-%
100 ml sisältää
Energia 62 kcal/252 kJ
Proteiini 0,1 g
Hiilihydraatit 7,9 g
Rasva 0 g´

Kurkolle Suurkurko

Kurko tarjoaa greippilonkeron ystäville uuden mielenkiintoisen pakkauskoon. Suurkurko, tosimiehen Kurkopakkaus, on aitoa suomalaista greippilonkeroa litran tölkissä, josta riittää vaikka jaettavaksi. Uutuus löytyy kaupan juomaosastolta tammikuun alussa.

Kurko tarjoaa greippilonkeron ystäville erilaisiin kulutustilanteisiin monipuolisen pakkausvalikoiman, johon kuuluvat uuden litran tölkin lisäksi 33 cl tölkki-6pack ja 0,568 litran pinttitölkki. Kevyestä greippilonkerosta kiinnostuneille löytyy Kurko Super Kevyt Greippi 33 cl pikkutölkissä.

_____________________________________________________________________

Markkinointipäällikkö Teemu Tommila, 040 587 0755, teemu.tommila@sff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi
Kuvat: www.sinebrychoff.fi/media