That calls for a Carlsberg

Carlsberg-olut on uudistunut maailmanlaajuisesti

Carlsberg-olut on uudistunut. Kyseessä on suurin kansainvälisen olutbrändin uudelleenlanseeraus Carlsberg-konsernin historiassa. Carlsberg on maailman viidenneksi myydyin premium lager -olut ja Suomen myydyin kansainvälinen premium-olut. Uudistuminen tarkoittaa muun muassa pakkausmuutoksia, uutta ohralajiketta ja laajaa markkinointikampanjaa.

Carlsberg on kaikkien lagereiden kantaisä

Carlsbergin panimolaboratorio merkittävän keksinnön 1883 kun Emil Hansen kehitti metodin erottaa puhdas hiiva oluelle haitallisesta villihiivasta. Keksintö oli vallankumouksellinen koko panimoteollisuudelle, sillä se paransi merkittävästi oluen tasalaatuisuutta ja säilyvyyttä. Carlsberg ei patentoinut keksintöä, vaan julkisti ohjeet ja panimomestarit kilpailevista panimoista ympäri maailmaa saattoivat tulla oppimaan miten pohjahiivaolut saatiin säilymään paremmin. Carlsberg-olutta voidaankin siten pitää kaikkien modernien lager-oluiden kantaisänä.

Probably the best beer in the world –> That calls for a Carlsberg

Vuoden 2011 uudistuksen yhteydessä muuttuu ehkä yksi maailman tunnetuimmista olutsloganeista, kun Probably the best beer in the world jää historiaan. Se on määrittänyt Carlsbergia vuodesta 1973 eli jo 38 vuotta. Uusi tunnuslause on That calls for a Carlsberg, jolla halutaan painottaa niitä arjen jokapäiväisiä pieniä hyviä tekoja, joista kukin meistä kokee ansaitsevansa olutelämyksen.

”Suomessa Sinebrychoffin toteuttama Carlsberg-oluen markkinointikampanja on uskoaksemme koko olutmarkkinan suurin tänä vuonna. Koko henkilöstömme on osallistunut talkoisiin ja Carlsberg onkin näyttävästi esillä kautta maan. Vihreään brändiin ei voi olla törmäämättä päivittäistavarakaupoissa, kioskeissa ja anniskeluravintoloissa”, Sinebrychoffin markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen kertoo.

Brändi nuortuu tyylikkäästi

Carlsberg-tuotemerkki on muuttunut hieman uudistuksen yhteydessä. Uusi Carlsberg on uskollinen 1800-luvun brändille, mutta joitain väri- ja kokomuutoksia etikettiin ja logoon on tehty – tyylillä ja pieteetillä. Uusi Carlsberg on näyttävän suoraviivainen, moderni, aito ja lähestyttävä .

Carlsbergille on kehitetty myös uusia monipakkauksia, 20:n ja 18:n tölkin monipakkaukset tarjoavat uusia vaihtoehtoja kuluttajille. Suosittu vihreä lasipullo säilyy ennallaan etiketin hieman muuttuessa.

Carlsberg mullistaa nyt ohramaltaan

Carlsbergin innovaatiot eivät jääneet hiivaan ja 1800-luvulle. Tänä vuonna uusi Carlsbergin tutkijoiden kehittämä mallaslajike asettaa uusia standardeja oluen valmistuksessa maailmanlaajuisesti.

Uusi patentoitu ominaisuus maltaassa, Null-lox, parantaa merkittävästi oluen parhaan maun säilyvyyttä ja saa vaahtokukan kestämään pidempään. Oluen pahimpia vihollisia ovat happi, valo ja lämpö, joita vastaan Null-lox-ohra auttaa säilytyksen ja kuljetuksen aikana. Sinebrychoffin panimomestarit ovat tehneet alkukeväällä koekeittoja Null-lox-ohralla ja viimeistään kesällä kaikki Sinebrychoffin valmistama Carlsberg on tehty Null-loxista. Uusi ohra on myös viljelijöille parempi; sillä saa aiempaa paremman sadon.

Aina palaen – aina paremmin

Carlsberg-olutta on valmistettu vuodesta 1847 ja sillä on yhä vankka asema kilpailluilla olutmarkkinoilla niin kansainvälisesti kuin Suomessakin. Suomen markkinoilla Carlsberg on myydyin kansainvälinen premium-olut.

Carlsberg-konsernin motto on latinankielinen Semper ardens – Aina palaen. Carlsbergilla on mahdollista viedä olutmarkkinaa vielä eteenpäin. ”Oluen arvon ja arvostuksen kasvattaminen on olennainen osa Sinebrychoffin ja Carlsbergin strategiaa. Suositusta ja perinteikkäästä olutmerkistä huolehtiminen ja sen päivittäminen tähän päivään on yksi osa tätä työtä. Tästä eteenpäin Carlsberg näkyy, kuuluu ja maistuu entistä paremmin!”, Kirsi Räikkönen lupaa.

Lisätietoja:
markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen, Sinebrychoff, puh. 040 7700 804, s-posti kirsi.raikkonen@sff.fi
viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, puh 040 830 7176, s-posti
timo.mikkola@sff.fi

191-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi