Uutta Sinebrychoffin juomavalikoimassa

Dr Pepper Original — täyttä makua alkuperäisreseptin mukaan

Dr Pepper on ilkikurinen, katu-uskottava nuorten juoma, jolla on myös paljon aikuisia faneja. Heitä ilahduttanee uutinen, että alkuperäisen reseptin mukaan valmistettua, Dr Pepper full sugar -virvoitusjuomaa saa huhtikuun alussa myös Suomesta. Uutta on myös uusi iso pakkauskoko.

Kuluttajatestien mukaan Dr Pepper Original maistuu suomalaisten mielestä selvästi paremmalta kuin nykyisin myytävä Dr Pepper, joka on makeutettu sokerilla ja makeutusaineilla. Kuluttajien toivomuksesta Sinebrychoff tuo täyssokerisen Dr Pepper Originalin Suomeen puolen litran ja puolentoista litran kierrätysmuovipullossa. Juoma ei sisällä makeutusaineita, vaan saa makunsa aidosta sokerista. Makeutusaineilla makeutettu Dr Pepper poistuu valikoimasta.

Dr Pepper Original myydään 0,5 litran ja 1,5 litran pullossa. Uusi puolentoista litran pakkauskoko on vastaus lukuisiin kuluttajapalautteisiin, joissa on toivottu isompaa pulloa suosikkijuomalle.

Dr Pepper kuuluu Schweppes International Ltd:n valikoimaan, ja sitä on valmistettu USA:ssa vuodesta 1885. Sinebrychoffin uudelleenlanseerasi juoman Suomen markkinoille vuonna 2005.

Dr Pepper on erilainen virvoitusjuoma: ei kolajuoma eikä hedelmäjuoma. Sen ainutlaatuinen maku on peräti 23 eri maun yhdistelmä.

Dr Pepper Original
Ainesosat: Vesi, sokeri, hiilidioksidi, väri (sokerikulööri E150d), happamuudensäätöaine (fosforihappo E338), aromit (kofeiini), säilöntäaine (kaliumsorbaatti E202), vaahdonestoaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit E471).
100 ml sisältää
Energia 41 kcal/173 kJ
Proteiini 0 g
Hiilihydraatit 10,1 g
josta sokeria 10 g
Rasva 0 g
josta tyydyttynyttä 0 g
Ravintokuitu 0g
Natrium 0 g

Sokeritonta Battery-energiaa pullosta

Battery Stripped tulee huhtikuun alussa myyntiin juoman omassa 0,45 litran kierrätysmuovisessa profiilipullossa. Strippedissa on kaloreita 5 kcal/100 ml, siis vain kymmenesosa muihin Battery-energiajuomiin verrattuna, mutta tehoaineita, kofeiiinia ja tauriinia, yhtä paljon. Sokeritonta energiajuomaa saa edelleen myös 33 cl tölkissä.

Sinebrychoffin lokakuussa markkinoille tuoma uudelleensuljettava Battery-pullo on mainio vaihtoehto tölkille. Pakkauksen voi sulkea, ja juoma pysyy raikkaan kuplivana pitkään. Battery-pullo on muotoilunsa ja tavallista suuremman suuaukkonsa ansiosta myös tukeva ja helppo käsitellä.

Musta Battery-pullo on osoittautunut menestykseksi. Kuluttajat ovat ostovalinnoillaan osoittaneet, että kierrätysmuovipullo on heidän mielestään kiinnostava ja sopii energiajuomalle.

Kaikki kolme Battery-energiajuomaa: Battery Energy Drink, Battery Stripped ja tammikuussa lanseerattu Battery Juiced ovat myynnissä kierrätysmuovipullossa, kaksi ensimmäistä myös tölkissä.

Schweppesin Fruit Fusion -tuoteperhe kasvaa

Sinebrychoff lanseerasi syyskuussa 2008 hedelmäiset aikuisten Schweppes Fruit Fusion -virvoitusjuomat, Red ja Green Fusionin, jotka sopivat hyvin myös mikserikäyttöön. Sarjaa täydentää huhtikuussa Tropical Fusion, jota aikaisemmin myytiin nimellä Caribez. Greipin ja guavan makuinen virvoitusjuoma on makeutettu sokerilla ja makeutusaineilla.
Fruit Fusion -juomat siirtyvät huhtikuussa myymälöiden mikserihyllystä premium-virvoitusjuomiin, mistä muutkin kuin miksereiden ostajat ne helpommin löytävät. Pakkauskoko: 1,5 litran KMP.
_____________________________________________________________________

Markkinointipäällikkö Teemu Tommila, gsm 040 587 0755, teemu.tommila@sff.fi
Viestintäpäällikkö Terttu Niutanen, puh (09) 2949 9411, gsm 040 747 5687, terttu.niutanen@sff.fi
_____________________________________________________________________

190-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yhtiön liikevaihto on noin 350 miljoonaa euroa. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. Sinebrychoff on Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys.
www.sinebrychoff.fi