Mediakutsu: Skangas kutsuu Sinut ensimmäisen nesteytettyä maakaasua käyttävän ja kuljettavan 1A Super-jääluokan aluksen nimeämistilaisuuteen

TORSTAINA 25.1. KLO 10.00 TURUN SATAMAAN
(SISÄÄNKÄYNTIPORTTI OSOITTEESSA HUOLINTAKATU 4).

LNG on ympäristöystävällisin meriliikenteen polttoaine. Sillä voidaan korvata öljyperäisiä polttoaineita merenkulun lisäksi teollisuudessa, raskaassa liikenteessä sekä energiantuotannossa.

Energiatehokkaan ja puhtaan LNG:n saatavuuden parantaminen on tärkeä askel siirtyessämme kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa. Gasum kehittää aktiivisesti Pohjoismaista LNG-markkinaa tytäryhtiönsä Skangasin kanssa.

Suomen ensimmäinen LNG-tuontiterminaali avattiin Poriin syyskuussa 2016. Uusi, valmistuessaan Pohjoismaiden suurin LNG-tuontiterminaali on määrä avautua Tornioon alkuvuodesta 2018.

Nyt nimettävä Coral EnergICE alkaa kuljettamaan LNG:tä Porin ja Tornion terminaaleihin.

Nimeämistilaisuudessa on mahdollisuus vierailla aluksella ja osallistua lehdistölounaalle Turun linnassa (Linnankatu 80).

TERVETULOA!

Ilmoittauduthan tilaisuuteen 22.1.2018 mennessä Gasumin viestintäpäällikkö
Anna Ailiolle (anna.ailio@gasum.com).

Lisäämme tilaisuuden jälkeen median käyttöön kuvia tilaisuudesta. Kuvat löytyvät kuvapankistamme. Muista mainita kuvien lähde Skangas.

Lisätietoja:
Trude Ravndal, Communications, Skangas, trude.ravndal@skangas.com
Nynke de Bakker, Communications, Anthony Veder, ndbakker@anthonyveder.com
Anna Ailio, viestintä, Gasum, anna.ailio@gasum.com, puh. +358 50 469 0114

Avainsanat:

Yrityksestä

LNG-yhtiö Skangas on johtava toimija Pohjoismaiden LNG-markkinoilla. Yhtiö toimittaa LNG:tä merenkulun, teollisuuden ja raskaan maaliikenteen tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme vastaamaan ympäristöön liittyviin ja operatiivisiin tavoitteisiin tarjoamalla tehokkaita ja vakaita LNG-toimituksia. Skangas on energiayhtiö Gasum Oy:n tytäryhtiö, jonka osakkaina ovat Gasum Oy 70 % ja norjalainen Lyse Energi AS 30 %. www.skangas.com

Pikafaktat

Ilmoittauduthan tilaisuuteen 22.1.2018 mennessä Gasumin viestintäpäällikkö Anna Ailiolle (anna.ailio@gasum.com).

Lainaukset

LNG on ympäristöystävällisin meriliikenteen polttoaine. Sillä voidaan korvata öljyperäisiä polttoaineita merenkulun lisäksi teollisuudessa, raskaassa liikenteessä sekä energiantuotannossa.
Kimmo Rahkamo, Skangas, toimitusjohtaja