SKF:ltä uusi akkukäyttöinen rasvapuristin

SKF on lanseerannut uuden TLGB 20 -rasvapuristimen. Tämä huippuunsa viritetty akkukäyttöinen työkalu sisältää integroidun rasvamittarin, jonka avulla estetään yli- ja alivoitelu, mitkä ovat yleisimmät syyt laakerivaurioille.

SKF TLGB 20 -akkukäyttöinen rasvapuristin soveltuu moniin erilaisiin manuaalisiin voitelutehtäviin. Sitä voidaan käyttää laakereiden ja koneiden voiteluun tuotannossa, kunnossapidossa sekä myös maatalouden ja rakennusteollisuuden työkoneissa.

TLGB 20 -rasvapuristin on kestävä ja ergonominen. Laitteen kolmipistejalusta helpottaa käyttöä ja 20 voltin litium-ion akku takaa pidemmän käyttöajan. Laitteen näytössä näkyy akun varaustilanne, annostellun rasvan määrä, pumpun/moottorin nopeus sekä tukkeutuneet voitelupisteet.

Tämä monikäyttöinen rasvapuristin voi annostella jopa 15 rasvapatruunaa yhdellä akun latauksella. Laitteessa on kaksi virtausnopeutta, joten se voidaan säätää juuri käyttökohteeseensa sopivaksi. Sen suurin käyttöpaine on 700 baaria. Lisäksi siinä on sisäänrakennettu valolähde, joka valaisee työskentelyaluetta. Rasvapuristin on pakattu kestävään kantolaukkuun, jonka mukana tulee 900 mm pitkä korkeapaineletku, uudelleenladattava 20 voltin akku sekä 90 minuutin laturi.

Lisätietoja aiheesta:

Juho Ristimäki, Markkinointipäällikkö, Oy SKF Ab

+358 40 180 6084, juho.ristimaki@skf.com

SKF on maailman johtava laakerien, tiivisteiden, mekatroniikan, voitelujärjestelmien ja palveluiden tarjoaja. Palvelut sisältävät teknisen tuen, kunnossapidon, käyttövarmuuspalvelut, suunnittelukonsultoinnin sekä koulutuksen. SKF on edustettuna yli 130 maassa ja yhtiöllä noin 17 000 jälleenmyyjää maailmanlaajuisesti. Vuonna 2015 SKF:n myynti oli SEK 70 975 miljoonaa ja henkilöstön lukumäärä oli 46 635.

www.skf.fi

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.