Uusi ŠKODA Rapid – tyylikkyyttä ja tilaa

• ensimmäinen automalli, joka edustaa Škodan uutta muotoilukieltä:
    selkeä, huoliteltu, raikas, ajaton, tyylikäs
  • asettaa tiloillaan uuden vertailukohteen keskikokoisten perheautojen luokkaan
  • sijoittuu mitoiltaan ŠKODA Fabian ja ŠKODA Octavian välille
  • uutuusmalli esitellään yleisölle Pariisin Autonäyttelyssä syksyllä 2012
  • lanseeraus Euroopassa alkaa vuoden 2012 lopussa

Škodan mallistouudistukset jatkuvat vahvana. Vain muutama kuukausi ŠKODA Citigo -kaupunkiauton esittelyn jälkeen ŠKODA esittelee Rapid–uutuusmallin, jolla on merkittävä rooli yhtiön kasvustrategiassa. Malli lanseerataan Euroopan markkinoille vaiheittain syksystä 2012 lähtien.

ŠKODA Rapid tekee vaikutuksen tilavuudellaan, ilmeikkäällä muotoilullaan sekä erinomaisella hinta-laatusuhteella ja kattavalla turvavarustelulla. “Tämä on malli, joka asettaa keskikokoisten perheautojen luokkaan uuden vertailukohteen. ŠKODA Rapid on tilava ja elegantti ja se tarjoaa älykkäitä yksityiskohtia, viimeisintä teknologiaa ja taloudellisuutta. Kiteytettynä: se on auto, joka mahdollistaa miellyttävän ajokokemuksen kohtuullisin kustannuksin ympäristönäkökulmat huomioiden. ŠKODA Rapid on oikea auto tähän hetkeen.”, sanoo Škodan pääjohtaja Winfried Vahland.

ŠKODA Rapid täydentää upeasti Škodan nykyistä mallistoa, asettuen kooltaan Fabian ja Octavian välille. Rapid kuuluu suosittuun keskikokoisten perheautojen luokkaan, joka kattaa tällä hetkellä noin 36 % maailman automarkkinoista.

ŠKODA Rapid esittelee täysin uutta muotoilua

Rapid on ensimmäinen ŠKODA-malli, joka esittelee automerkin uutta muotoilukieltä kokonaisuudessaan. “Jo ensisilmäyksellä viesti on selvä: auton muotoilu on selkeää, huoliteltua ja raikasta.”, sanoo Eckhard Scholz, Škodan hallituksen jäsen.

Täydelliset mittasuhteet, selkeä ja puhdas muotoilu ja terävät linjat muodostavat yhdessä houkuttelevan kokonaisuuden. Keulassa näkyy uutta Škodan muotoilukieltä: uusi logo on asetettu keskelle harmonisesti muotoillun konepellin etureunaan ja etumaskin pystysäleikköä reunustaa tyylikäs kromilista. Auton valot muodostavat neliapilatyyppisen kuvion auton keulaan.

Auton sivuprofiilista näkyy pitkä akseliväli ja coupé-tyyppinen silhuetti. Terävien kylkilinjojen ansiosta valon ja varjojen alueet erottuvat tyylikkäästi. Auton suurikokoinen tavaratilan luukku ei ole ainoastaan toiminnallinen, vaan myös muotoilullinen elementti. Škodalle tyypillinen takavalojen C-muotoilu sekä takaluukun uusi ŠKODA-logo tekevät Rapid-mallista helposti tunnistettavan.

Kompakteista ulkomitoistaan (pituus 4,48 m, leveys 1,71 m) huolimatta ŠKODA-malliston uusin tulokas hämmästyttää suurilla sisätiloillaan - ŠKODA Rapid tarjoaa tilat viidelle henkilölle matkatavaroineen. Autossa on kattava turvavarustelu, erinomainen hinta-laatusuhde sekä älykkäitä ratkaisuja Škodalle tyypilliseen tapaan. Voimanlähteeksi on valittavissa viisi bensiini- ja kaksi dieselmoottoria.

Škodan uusin luomus esitellään yleisölle ensi kertaa Pariisin Autonäyttelyssä syksyllä 2012. Auton kohderyhmänä ovat erityisesti kuluttajat, jotka etsivät laadukasta ja tilavaa autoa kilpailukykyiseen hintaan.

Juha-Pekka Reiss                                 Jussi Kostiainen
Markkinointi- ja PR-päällikkö                 Myynti- ja markkinointijohtaja