• Sofokus/

Digitalisaatio räjäytti kysynnän Sofokuksen palveluille – liikevaihto kasvoi 80%

Report this content

Konserniksi kasvanut digitaalisen liiketoiminnan ohjelmistoyritys Sofokus kasvoi viimeisen vuoden aikana lähes 80%. Liikevaihto oli 1,7 miljoonaa euroa. Suurin kasvu muodostui verkkokauppojen ja asiakaskohtaisten verkkopalveluiden toteuttamisesta. Yrityksessä on tällä hetkellä 32 työntekijää.

- Suomalaiset organisaatiot ovat alkaneet digitalisoida toimintojaan vauhdilla, mikä on kiihdyttänyt palveluidemme kysyntää. Aiomme tuplata henkilömäärämme yli 60 sähköisen liiketoiminnan osaajaan nopeassa tahdissa. kertoo Sofokus-konsernin perustaja ja digitaalisen liiketoiminnan moniyrittäjä Teemu Malinen.

Sofokuksen erikoisalaa ovat vaativien Magento-pohjaisten verkkokaupparatkaisujen sekä asiakaskohtaisten pilvipalvelujen konseptointi ja toteutus. Asiakkaisiin kuuluu yrityksiä, kuntia ja muita organisaatioita.

- Kaikkia asiakkaitamme yhdistää yksi asia: he ottavat toimintansa sähköistämisen tosissaan. Ilman kunnon satsauksia digitalisoituminen jäisi pelkäksi pintakiilloksi vailla pysyviä vaikutuksia. toteaa Malinen.

Yksi esimerkki Sofokuksen asiakkaista on Fredman Group Oy, joka tunnetaan kuluttajabrändinsä Eskimon lisäksi ammattikeittiöiden työvälineistä ja johtamisjärjestelmästä Fredman Prosta. Fredman tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Fredman on lähtenyt rohkeasti uudistumaan perinteisestä teollisuusyrityksestä kohti modernia palveluyhtiötä digitalisaatioon voimakkaasti nojautuen.

- Muutos on matka, missä lopputuloksen ratkaisee, kenen kanssa sitä taitetaan. Luottokumppanit ovat keskeisessä roolissa, kun sähköistämme toimintaamme edeten kohti asiakas-, brändi- ja palvelulähtöistä toimintamallia. Sofokus on auttanut meitä luomaan nopealla aikataululla konsernisivuston ja Eskimon verkkokaupan. kertoo Fredmanin strategia- ja brändijohtaja Susanna Paloheimo.

Lisätiedot medialle

Sofokus, toimitusjohtaja Teemu Malinen, 040-531 8012, teemu.malinen@sofokus.com

Fredman Group, asiakaskokemus- ja brändijohtaja Susanna Paloheimo, 045-670 9561, susanna.paloheimo@fredmangroup.com

Sofokus on vuonna 2000 perustettu sähköisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Uskomme, että digitalisoituminen luo huomisen voittajia. Konseptoimme, toteutamme ja ylläpidämme kauniita verkkopalveluita, jotka tuottavat asiakkaillemme mitattavaa arvoa. Sofokus on tulorahoitteinen kasvuyritys, joka kasvaa kannattavasti. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljoonaa euroa. Helsingin ja Turun toimipisteissä työskentelee tällä hetkellä 32 sähköisen liiketoiminnan ammattilaista. Lisätiedot: www.sofokus.com