Lisää Green Key -ympäristötunnuksia Sokos Hotelleille

S-ryhmään kuuluvan hotelliyhtiö Sokotel Oy:n Green Key -sertifioitujen hotellien määrä kasvaa kesäkuussa, kun yhdeksän pääkaupunkiseudun ja Tampereen Sokos Hotellia saa Green Key -sertifikaatit. S-ryhmällä on tämän jälkeen yhteensä 21 Green Key -merkittyä hotellia Suomessa. Green Key on kansainvälinen ympäristömerkki, jonka tavoitteena on edistää kestävää matkailua. Green Key -tunnuksella Sokos Hotellit haluavat viestiä, että ympäristötyötä tehdään ketjussa tarkkoihin kriteereihin perustuen.

Ekologisuus hotellivalintaa ohjaavana tekijänä on yhä kasvava trendi. Ympäristösertifioidun hotellin valitsemalla matkustajalla on paremmat mahdollisuudet tehdä ympäristön kannalta kestäviä valintoja. Green Key -merkin saaneet hotellit pyrkivät tehostamaan mm. veden- ja energiankäyttöään, vähentämään jätteen määrää ja kasvattamaan sekä henkilökunnan että asiakkaiden ympäristötietoisuutta.

- Asiakkaamme edellyttävät tänä päivänä, että huomioimme ympäristövastuun monipuolisesti. Green Key -ohjelman avulla autamme näin esimerkiksi asiakasyrityksiämme heidän ympäristötavoitteidensa saavuttamisessa, sanoo Sokotel Oy:n liiketoimintajohtaja Heli Engblom.

- Ympäristövastuu on tärkeä ja itsestään selvä osa Sokos Hotellien vastuullisuusohjelmaa. Sokos Hotelleissa vastuullisuutta mitataan myös tuloksen, henkilöstön hyvinvoinnin, asiakastyytyväisyyden, turvallisuuden sekä sosiaalisen vastuun kautta, Engblom jatkaa.

- Hotelleissa ympäristötyö on arkipäivän tekemisiä joka päivä. Green Key -merkin myötä mm. vedenkulutusta tehostetaan entistä enemmän ja asiakkaita osallistetaan ympäristötalkoisiin huoneissa olevalla Green Key -infolla. Meille on myös tulossa uusi palvelutuote: hotelliyö, johon kuuluu polkupyörän lainaus, kertoo hotellipäällikkö Hilkka Järvelä Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunasta.

- Olemme erittäin vaikuttuneita siitä, miten hyvin ympäristöasiat oli hoidettu S-ryhmän hotelleissa jo ennen Green Key -auditointeja. Nyt asiakkaatkin otetaan vahvasti mukaan ympäristötyöhön ja hotellit kehittävät omia Green Keyn ideologiaan sopivia palveluita, iloitsee Green Key -tuomariston puheenjohtaja Tanja Tuulinen.

Green Key -sertifikaatin saavat 12.6.2015 Helsingin Sokos Hotel Albert, Helsinki, Pasila, Presidentti, Torni ja Vaakuna, Solo Sokos Hotel Torni sekä Original Sokos Hotel Vantaa. Tampereen Sokos Hotel Ilves ja Torni Tampere saavat Green Key -merkkinsä 16.6.2015.

S-ryhmällä on nyt yhteensä 21 Green Key -merkittyä Radisson Blu- ja Sokos Hotellia Suomessa sekä kaksi hotellia Virossa.

Heli Engblom, liiketoimintajohtaja, Sokotel Oy, puh. 358 50 388 3111, heli.engblom@sok.fi

Green Key on yksi maailman johtavista matkailualan ympäristömerkeistä. Sen on saanut jo yli 2 200 majoitusalan yritystä 45 maassa. Green Key -ohjelma on kansainvälisen ympäristökasvatusjärjestön FEE:n (Foundation for Environmental Education) hallinnoima. Green Key -sertifioidut majoitusalan yritykset voivat hyödyntää kansainvälistä Green Key -tunnusta viestinnässään.

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita.

Ketju on valittu 2014 sekä Suomen arvostetuimmaksi (Markkinointi& Mainonta sekä Taloustutkimus / Brändien arvostus) että Suomen luotetuimmaksi hotelliketjuksi (Valitut Palat / Luotetuin Merkki -tutkimus). Sokos Hotels on juuri julkistetussa Pohjoismaiden laajimman kestävän kehityksen brändi-indeksissä myös Suomen vastuullisin hotellibrändi (Sustainable Brand Index 2015).

S-ryhmään kuuluvan hotelliyhtiö Sokotel Oy:n Green Key -sertifikoitujen hotellien määrä kasvaa kesäkuussa, kun yhdeksän pääkaupunkiseudun ja Tampereen Sokos Hotellia saa Green Key -sertifikaatit. S-ryhmällä on nyt yhteensä 22 Green Key -merkittyä Radisson Blu- ja Sokos Hotellia Suomessa sekä kaksi Virossa.