Pohjoisen hotellit hyötyvät Etelä-Suomen vähälumisesta talvesta

Sokos Hotellien tämänhetkisen varaustilanteen perusteella suomalaiset ovat lähdössä etsimään lunta pohjoisesta. Etelä-Suomen hiihtolomaviikko 8 näkyy jo nyt selkeänä kysyntäpiikkinä. Lähes kaikki pohjoisen Sokos Hotellit ennustavat selvästi viime vuotta parempia myyntejä alkuvuodelle.

– Synkkä ja lumeton talvi on nostanut pohjoisten lomakohteidemme kysyntää. Tilanne näyttää meidän näkökulmastamme varsin hyvältä, sanoo SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen Business Manager Veli-Petteri Korpi.

Jos haaveilee Lapin-reissusta Etelä- tai Väli-Suomen hiihtolomien aikaan viikoilla kahdeksan ja yhdeksän, kannattaa Korven mukaan toimia nopeasti.

– Tilaa kuitenkin vielä löytyy, mutta mitä aikaisemmin huoneensa varaa, sitä paremman hinnan saa. Matkailijalla on paljon vaihtoehtoja, jos pystyy joustamaan kohteen ja loman aloituspäivän suhteen, Korpi muistuttaa.

Varaustilanteensa perusteella Sokos Hotels uskoo, että hiihtolomasesongin lisäksi myös pääsiäinen tullaan myymään loppuun.

Uudistunut Sokos Hotels tarjoaa matkailijalle useita erilaisia lomavaihtoehtoja

Sokos Hotels kävi viime vuonna läpi historiansa suurimman brändiuudistuksen, kun se lanseerasi uudet hotellityypit eli Solo-, Break- ja Original-hotellit.

– Valmiiden kulttuuri- ja kylpyläpakettien lisäksi asiakkaalla on nyt entistäkin laajemmat vaihtoehdot rakentaa yksilöllinen matka. Jos lumiloma ei kiinnosta, yli 50 Sokos Hotellia ympäri Suomen tarjoavat lukemattomia lomaideoita, kuvailee SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen markkinointijohtaja Outi Vitie.

Solo-hotellit ovat persoonallisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Uudistuksen keskiössä ovat sydämellinen palvelu, uniikit ravintolat ja aistikkaat hotellivierailun yksityiskohdat.

Break-hotellit tarjoavat mahdollisuuksia hemmotteluun, virkistymiseen, inspiroitumiseen ja aktiiviseen menoon. Laskettelun lisäksi Break-hotellien suosittuja aktiviteetteja ovat mm. teemakylpylät, erilaiset hemmotteluhoidot ja ihan vain vallitsevasta hetkestä nauttiminen tasokkaassa hotellissa.

Original-hotellit kunnioittavat kotiseutuaan ja palvelevat asiakkaitaan paikallinen pilke silmäkulmassaan. Original-hotelleissa hyväksi koettua tuotetta jalostetaan perinteitä kunnioittaen ja asiakkaiden tuttuja tarpeita vaalien.

– Asiakaspalautteen perusteella uudet hotellityypit ovat olleet mieluisia. Tämän vuoden ensimmäisten ennusteiden valossa näyttäisi siltä, että kaikki kolme hotellityyppiä ylittävät tammi–maaliskuussa viime vuoden vastaavan ajankohdan myynnin, kertoo Vitie.

Lisätietoja

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 050 66287, outi.vitie@sok.fi

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Kaikki hotellit sijaitsevat aivan kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita, kätevästi saman katon alla. Hotellien yhteydessä on kaupunkien parhaat ruoka- ja seurusteluravintolat sekä illanviettopaikat.

Historiansa suurimman brändi- ja konseptiuudistuksen myötä Sokos Hotellit edustavat nyt kolmea uutta hotellityyppiä. Solo by Sokos Hotels on persoonallisista Sokos Hotels -klassikoista koostuva hotellityyppi, joka palvelee asiakkaitaan entistä yksilöllisemmin. Break by Sokos Hotels on enemmän kuin vain hotelli, se voi olla kokonainen kylpyläloma tai pieni joogahetki omassa huoneessa kesken työmatkan. Original by Sokos Hotels on sydämellisesti suomalainen ja kaikkea sitä, mitä hyvän hotellin tulee olla.

Lainaukset

Asiakaspalautteen perusteella uudet hotellityypit ovat olleet mieluisia. Tämän vuoden ensimmäisten ennusteiden valossa näyttäisi siltä, että kaikki kolme hotellityyppiä ylittävät tammi–maaliskuussa viime vuoden vastaavan ajankohdan myynnin.
SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen markkinointijohtaja Outi Vitie