• Sokos Hotels/

Uusi Solo Sokos Hotel Torni Tampere tarjoaa vahvan tarinan avulla uudenlaisen palvelukokemuksen - Hotelli avautuu 15.10.

Tampereen uudeksi maamerkiksi kohonnut Solo Sokos Hotel Torni Tampere avautuu huomenna 15.10.2014. Hotelli koostuu 140 vuotta vanhoista, täydellisesti entisöidyistä veturitalleista ja 88-metrisestä uudisrakennuksesta, joka on Suomen korkein asuinrakennus. Hotellissa on 305 huonetta ja 730 vuodepaikkaa. Hotellissa on kolme ravintolaa: katutasossa seurusteluravintola Paja Bar ja grilliravintola Grill it! sekä 25. kerroksessa Moro Sky Bar kattoterasseineen. Hotelli on ainutlaatuinen kunnianosoitus Tampereelle ja tamperelaisuudelle.

– Hotellin kantavana teemana on Tampereen monipuolinen ja vaiherikas historia. Tarinat on tuotu nykypäivään hotellin monissa tuote- ja palveluratkaisuissa sekä sisustuksessa. Asiakkaat voivat yhden vierailun aikana kokea sen, mitä Tampere ja tamperelaisuus merkitsevät: teollinen perintö sekä kaupungin rikas ja monipuolinen kulttuuri aina musiikista ja kirjallisuudesta näyttämö- ja kuvataiteeseen, kertoo Solo Sokos Hotel Torni Tampereen hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää.

Suuri joukko paikallisia toimijoita on ollut mukana rakentamassa elämyksiä, jotka ovat koettavissa kaikkialla hotellissa. Paja Bar on tribuutti Manserockille. Aikaisemmin ei ole ollut paikkaa, jossa Manserock olisi koettavissa yhtä konkreettisesti. Hotellin avautumishetkellä edustettuina ovat muun muassa Yön, Popedan ja Eppu Normaalin artistien lahjoittamat tavarat sekä Juice Leskisen kaksi legendaarista kitaraa. Paja Barin juomavalikoimaa täydentävät Pyynikin käsityöläispanimon yksinoikeudella Tornille panemat oluet Tenderi ja Pajavasara. Moro Skybar antaa tunnustusta olympialaisissa menestyneille tamperelaisurheilijoille, ja sen erikoisuutena ovat tuunatut hot dogit. Hotellissa on nähtävissä tamperelaisen seppämestari Jorma Dahlströmin töitä, kuten pääsisäänkäynnillä viisi metriä leveä, käsin taottu veturi. Moderni hotellitorni muodostaa kansainvälisessäkin mittakaavassa merkittävän kaupallisen gallerian. Jokainen hotellin 22 asuinkerroksesta on varattu yhden Tampereen Taiteilijaseuran taiteilijan töiden esittelyyn. Paja Kongressi vanhan veturitallin tiloissa on varattu näyttämötaiteen kokemiseen ja 17 kerroksen Visio Klubissa voi tutustua tamperelaisiin kirjailijoihin ja kirjallisuuteen. Tamperelaisuus on vahvasti mukana myös hotellin uniikeissa tekstiileissä, lattiamateriaaleissa ja tapeteissa.

Hotellin ennakkomyynti on ollut vilkasta, ja hotelli on herättänyt laajaa kiinnostusta.

– Uusi hotelli avautuu aikana, joka on monin tavoin haasteellisempi kuin koskaan. Ansaitakseen asiakkaiden kiinnostuksen on kyettävä luomaan aidosti erilaisia ja yksilöllisiä kokemuksia. Tähän tähtäävät Sokos Hotellien Solo-hotellit, ja nyt uusimpana omaleimainen ja vahvasti tamperelainen Solo Sokos Hotel Torni Tampere, sanoo SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan markkinointijohtaja Outi Vitie.

Torni Tampere vahvistaa kaupungin hotellitarjontaa, johon lukeutuvat jo Sokos Hotellien Original Sokos Hotel Ilves, Solo Sokos Hotel Tammer ja Original Sokos Hotel Villa.

– Uuden hotellin myötä Sokos Hotellien asema Tampereen seudun markkinassa vahvistuu entisestään. Neljä erilaista ja eri tavoin vetovoimaista hotelliamme tekevät Sokos Hotelleista vahvan ja houkuttelevan kumppanin Tampereen markkina-alueella, sanoo Sokotelin toimitusjohtaja Tapio Satta.

Avauspäivä huipentuu Pate Mustajärven soolokokoonpanon keikkaan hotellin kattoterassilla klo 18. Keikalle on vapaapääsy, kattoterassin ikäraja on K-18. Kaikki kaupunkilaiset voivat seurata keikkaa hotellin Paja Kongressin screeneiltä.

Lisätietoja: Mikko Kankaanpää, hotellinjohtaja, Sokotel Oy, p. 010 768 2817, mikko.kankaanpaa@sok.fi

Valokuvia osoitteesta http://villivisio.kuvat.fi/kuvat/Solo+Sokos+Hotel+Torni+Tampere+/

Salasana: TorniTampere2014

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita.

Sokos Hotels uudistuu. Ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Solo by Sokos Hotels lanseerattiin vuosien 2012-2013 aikana ja Break ja Original by Sokos Hotels 2013 aikana.

www.sokoshotels.fi, www.facebook.com/sokoshotels

Solo Sokos Hotel Torni Tampere on kohtaamispaikka, jossa voit kokea ainutlaatuisella ja yksilöllisellä tavalla tamperelaisuuden juuret ja ytimen. Kaupungin vaiherikas historia ja kulttuuriperintö tulevat eläväksi hotellin tiloissa ja palveluissa. Tamperelaisuutta on myös hotellin välittävä, rento ja yksilöllinen tapa kohdata asiakkaat. Erityislaatuiset ja osin täysin uuden tyyppiset tilat rohkaisevat inspiroitumaan, haaveilemaan, uskaltamaan ja kohtaamaan uusia asioita ja ihmisiä. Hotelli tarjoaa sivun jokaisen omalle tarinalle, joista muodostuu elävä ja uusiutuva kertomus Tampereesta.

Lainaukset

– Hotellin kantavana teemana on Tampereen monipuolinen ja vaiherikas historia. Tarinat on tuotu nykypäivään hotellin monissa tuote- ja palveluratkaisuissa sekä sisustuksessa. Asiakkaat voivat yhden vierailun aikana kokea sen, mitä Tampere ja tamperelaisuus merkitsevät.
Mikko Kankaanpää