Hyväntekeväisyys: 20.9. pyöräillään syyslomaelämyksiä lapsille

Hyvää pyörällä -tempauksessa poljetut tunnit kasvattavat Solteqin lahjoitusta vähävaraisia lapsia auttavalle Hope-yhdistykselle. Solteqlaiset aikovat saada kasaan 300 liikuttavaa lahjakorttia.

Keskiviikkona 20.9.2017 Solteqin Jyväskylän, Tampereen ja Helsingin pinkit asiointijopot valjastetaan hyvään tarkoitukseen. Päivän aikana iso joukko työntekijöitä hyppää vuorollaan pyörän selkään kasvattaakseen yrityksen lahjoitusta hyväntekeväisyyteen.

Hyväntekeväisyyden kohteena on vähävaraisia lapsia ja nuoria auttava Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry, jonka kanssa Solteq on tehnyt yhteistyötä aiemminkin. Tällä kertaa työntekijöiden yhteisenä tavoitteena on saada kokoon mahdollisimman paljon aktiviteettipuisto SuperParkin lahjakortteja – jokainen yhdellä pyörällä poljettu tunti tarkoittaa 15 lahjakorttia lisää pottiin. Idea lahjakorteista tuli yhdistyksen vapaaehtoisilta.

– Syysloman kynnyksellä jokaisella lapsella on kova toive päästä tekemään arjesta poikkeavia kivoja juttuja. Koska toimimme yhteistyökumppaneiden kanssa samoilla paikkakunnilla, saadaan lahjoitus ohjattua lähelle, kertoo Solteqin HR:stä, yrityskulttuurista ja viestinnästä vastaava Kirsi Jalasaho.

– Ihmiset ja heidän hyvinvointinsa ovat meille kaikille tärkeitä. Tempauksessa solteqlaiset pääsevät ilahduttamaan sellaisia pieniä ihmisiä, joille se tulee todella tarpeeseen. Toisaalta samalla jokainen solteqlainen saa omaan työpäiväänsä hyvän ulkoilma- ja liikunta-annoksen. Pyöräilyt eivät siis toivon mukaan jää tempauspäivään, jatkaa Jalasaho.

Päivän aikana työntekijöille tarjotaan myös mahdollisuutta tehdä omia lahjoituksia Hope-yhdistykselle. Lahjakorttien lisäksi päivän tulokset saattavat näkyä myös yhdistyksen lahjoitustilillä.

– Kaikki apu on vaikutuspiirissämme oleville perheille tärkeää. Yritysten rahankeräystempauksissa on se hyvä puoli, että kerralla voidaan saada aikaan isoja vaikutuksia. Olemme aina avoimia uusille yhteistyöehdotuksille, kommentoi Hope-yhdistyksen toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

20.9. Solteqin Hyvää pyörällä -hyväntekeväisyyspolkaisu klo 10.00 alkaen

• Mitä? Solteqin hyväntekeväisyystempaus, jossa kerrytetään pyöräillen lisää lahjakortteja vähävaraisten lasten iloksi.
  • Missä? Tempaus toteutetaan Solteqin toimistoilla Jyväskylässä, Tampereella ja Helsingissä. Solteqlaiset polkevat pinkeillä toimistojopoilla kaupunkialueella.
  • Milloin? Pyöräilyvuorot alkavat kaikilla paikkakunnilla aamulla klo 10.00. Alustavan aikataulun mukaan polkijoita riittää iltapäivään asti.
  • Kenen kanssa? Tempauksen toteuttavat Solteqin työntekijät. Yhteistyökumppaneina ovat Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry sekä SuperPark Oy.

Lisätietoja

Kirsi Jalasaho, VP, People, Culture & IR, Solteq Oyj, 0400 618 415, kirsi.jalasaho@solteq.com
Eveliina Hostila, toiminnanjohtaja,
Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry, 040 931 0114, eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

www.hopeyhdistys.fi
www.superpark.fi

Solteq on pohjoismainen digitaaliseen asiakaskohtaamiseen erikoistunut IT- ja ohjelmistotalo. Asiakkailleen se tarjoaa saman katon alta kokonaisratkaisut niin liiketoiminnan tehostamiseen kuin monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka, toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Kolmessa maassa työskentelevien yli 500 asiantuntijan voimin Solteq toteuttaa ratkaisuja Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Vuonna 2016 Solteqin liikevaihto oli 63 miljoonaa euroa.