Kilpailu asiakkaista verkossa haastaa – yritysten kujanjuoksu kuumimmillaan

Suomalaiset yritykset kamppailevat tavoittaakseen asiakkaat verkossa. Digitaalinen mainonta on entistäkin kuumempi aihe, kun kujanjuoksussa pitäisi karistaa niin kotimaiset kuin kansainvälisetkin kilpailijat. Onnistumisen keinoihin pureudutaan 8.9. Solteqin aamiaistilaisuudessa.

Asiakkaiden tavoittaminen digitaalisissa kanavissa on jatkuva haaste yrityksille. Digitaalisen mainonnan pelisäännöt kun eivät ole pysyviä. Uudet kanavat, sovellukset ja laitteet eivät vain tuo mahdollisuuksia, vaan myös muuttavat yksilöiden käyttäytymistä ja tarpeita.

– Yrityksissä tehdään kyllä paljon, mutta asiakasta ei useinkaan saada kiinni ostopolun kaikissa vaiheissa. Joku voi lukea vaikka tiettyyn aiheeseen liittyvää blogia, katsoa videota tai osoittaa siihen kiinnostuksensa sosiaalisessa mediassa, mutta näihin pieniin merkkeihin ei vielä tartuta tarpeeksi, kertoo digitaalisten markkinointipalvelujen johtaja Mira Sohlman Solteqista.

Digitaalinen mainonta ei ole irrallinen osa-alue, vaan keino kasvattaa myyntiä kanavasta tai paikasta riippumatta. Siksi tuloksiakin on tarkasteltava koko liiketoiminnan näkökulmasta.

–  Mittareilla voidaan selvittää esimerkiksi kuinka paljon verkkoliikenne kasvattaa kivijalkamyyntiä, kuinka paljon myymälän mainoskampanja tuo konversiota verkossa tai miten digitaalista mainontaa automatisoidaan varastotilanteen mukaan. Näihin kysymyksiin yritykset hakevat tällä hetkellä vastauksia ja kääntyvät puoleemme, Sohlman jatkaa.

Viimeisimpiä trendejä ja näkemyksiä aiheesta kuullaan 8.9.2016 torstaina Digitaalinen mainonta ja analytiikka -aamiaistilaisuudessa Finnkino Kinopalatsissa Helsingissä. Solteqin järjestämän tilaisuuden ohjelmassa pureudutaan muun muassa kuluttajakäyttäytymisen muutokseen, verkkomainonnan mittareihin ja liiketoimintadatan hyödyntämiseen digitaalisen markkinoinnin tehostamisessa.

Kiinnostus aiheeseen on huomattavaa. Alkuperäinen tilakin oli vaihdettava isompaan ilmoittautuneiden suuren määrän vuoksi. Nyt paikalle on tulossa yli 160 markkinoinnin ja liiketoiminnan osaajaa.

Mira Sohlman
Director, Digital Marketing Services, Solteq Oyj
mira.sohlman(at)solteq.com, 040 8444 323

Tutustu ohjelmaan tapahtumasivulla.
Seuraa somessa: #dimamorning

Toimittajat ovat tervetulleita mukaan 8.9.2016 klo 8:30–11.30 Digitaalinen mainonta ja analytiikka -aamiaistilaisuuteen Finnkino Kinopalatsiin (Helsinki). Tilaisuus on täynnä, joten ilmoitathan tulostasi ennakkoon Raisamiina Rimpelälle (raisamiina.rimpela(at)solteq.com, 050 3698 833), niin etsimme sinulle jakkaran.

Solteq on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntija. Saman katon alta saat kokonaisratkaisut monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka – toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Meillä on intohimoa toimittaa asiakkaillemme odottamaton – nopeasti muuttuvassa maailmassa tarvitset kumppanin, joka toimittaa sinulle tänään sen, minkä tarvitset huomenna. Työllistämme 500 asiantuntijaa kolmessa eri maassa ja teemme toimituksia  Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Vuositason liikevaihtomme on 68 miljoonaa euroa.

Lainaukset

Mittareilla voidaan selvittää esimerkiksi kuinka paljon verkkoliikenne kasvattaa kivijalkamyyntiä, miten paljon myymälän mainoskampanja tuo konversiota verkossa tai miten digitaalista mainontaa automatisoidaan varastotilanteen mukaan. Näihin kysymyksiin yritykset hakevat tällä hetkellä vastauksia ja kääntyvät puoleemme.
Mira Sohlman