Solteq uudistaa Inionin toiminnanohjauksen

Solteq Oyj ja Inion Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen SAP S/4HANA -toiminnanohjausjärjestelmän toimittamisesta. Järjestelmä vastaa paremmin liiketoiminnan nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin.

SAPin S/4HANA on toiminnanohjauksen digitaalinen ydin, jota voidaan laajentaa aiempaa ketterämmin erilaisilla pilvi- ja mikropalveluilla. Toukokuussa tehdyn sopimuksen mukaisesti Solteq toimittaa järjestelmän Inionille. Projekti aloitetaan välittömästi ja toteutetaan 2017 vuoden loppuun mennessä.

– Inion saa käyttöönsä uuden ajan järjestelmän, joka tukee liiketoimintaa kattavasti ja auttaa tuottamaan toiminnassa tarvittavaa informaatiota. Sopimus vahvistaa asemaamme uuden SAP-arkkitehtuurin toimittajana, avaa Solteqin toiminnanohjauspalveluiden johtaja Ilkka Muilu.

Inion Oy on biohajoavien ja bioaktiivisten implanttien sekä kirurgisten sovelluksien valmistamiseen ja kaupallistamiseen keskittyvä yritys. Suomessa ja Yhdysvalloissa toimiva yritys kuuluu Naton konserniin.

– Liiketoimintamme muuttuessa ja kasvaessa meidän piti uudistaa toiminnanohjausta. Muutamasta vaihtoehdosta päädyimme lopulta tähän ratkaisuun. Päätöstä tukivat hyvät aiemmat kokemukset SAPista sekä S/4HANAn kehittyneet toiminnallisuudet muun muassa raportoinnin ja käytettävyyden osalta. Pitkäaikainen yhteistyökumppanimme Solteq oli luonnollinen toimittajavalinta, kertoo IT Manager Tarmo Majava Inionista.

Ilkka Muilu, Business Owner, Solteq Oyj, 040 5827 692, ilkka.muilu@solteq.com
Tarmo Majava, IT Manager, Inion Oy, 040 8259229, tarmo.majava@inion.com

Solteq on digitaalisen asiakaskohtaamisen asiantuntija. Saman katon alta saa kokonaisratkaisut niin liiketoiminnan tehostamiseen digitalisoinnin keinoin kuin monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka, toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Kolmessa maassa työskentelevien 450 asiantuntijan voimin yritys toteuttaa ratkaisuja Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Vuonna 2016 Solteqin liikevaihto oli 63 miljoonaa euroa.