Apple jatkoi kärjessä Soneran maaliskuun puhelinmyynnissä

Applen puhelimet pitivät kärkipaikat maaliskuun myydyimpien puhelinten listalla. Kauppaa käytiin pitkälti tutuksi käyneillä puhelinmalleilla uutuuspuhelimia odotellessa.

Applen iPhonet säilyttivät kärkipaikkansa Soneran maaliskuun myydyimpien puhelinten listalla. Nokia ja Samsung jakoivat listan muut sijat, poikkeuksena kymmenenneksi noussut Huawein pöytä-gsm-puhelin. Puhelinkauppaa on alkuvuonna käyty tutuksi tulleella valikoimalla, mutta seuraavana älypuhelinuutuutena myyntiin odotetaan Samsungin lippulaivamallia Galaxy S5, jonka toimitukset alkavat huhtikuun toisella viikolla.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet maaliskuussa (suluissa sijoitus helmikuussa)

1. (2.)       Apple iPhone 4S

2. (1.)       Apple iPhone 5S

3. (5.)       Nokia Lumia 625

4. (3.)       Samsung Galaxy Trend Plus

5. (6.)       Nokia Lumia 925

6. (7.)       Nokia 301

7. (8.)       Samsung Galaxy S4 4G+

8. ( - )       Samsung Galaxy S4 Mini

9. (9.)       Nokia Lumia 520

10. (-)       Huawei F615

“Maaliskuussa mentiin tutuksi tulleella valikoimalla valmistajien kärkipuhelimia ja edullisempia älypuhelimia. Älypuhelinten hallinnasta huolimatta myös peruspuhelimilla on oma asiakaskuntansa, ja pöytäpuhelimiakin ostetaan tasaisesti koko perheen yhteiseksi puhelimeksi. Lisäantennilla varustetuista laitteista on hyötyä myös sisäkuuluvuuden vahvistamisessa”, sanoo myyntijohtaja Jyrki Alamäki Soneralta.

Jyrki Alamäki, myyntijohtaja, Sonera
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2013 lopussa 4,5 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 3 500 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi