DataInfolta ilmaispalvelu ICT ympäristön laitteiden ja palvelujen hallintaan ja kilpailutukseen

Datainfo tuo asiakkailleen edistyksellisen palvelukokonaisuuden, jonka avulla yritykset voivat alentaa merkittävästi ICT-tuotteiden ja palveluiden hankinta- ja hallintakustannuksia. Ilmaispalveluna tarjottava DataInfo Gateway helpottaa lisäksi asiakkaiden omia prosesseja tarjoamalla reaaliaikaisen kuvan koko yrityksen ICT-ympäristöstä.

Johtavat tutkimuslaitokset (Gartner perspective: IT Spending 2010) pitävät vuoden 2010 merkittävimpänä trendinä ICT ympäristön ja laitteiden kustannustehokkaampaa hankintaa ja hallintaa. Tämä tarkoittaa käytännössä hankintojen automatisointia ja automaattista kilpailuttamista sekä tietohallinnon järjestelmien hallintaan tarvittavien työkalujen tehokkaampaa käyttämistä ja läpinäkyvyyttä koko palveluketjuun. DataInfo Gateway tuo nämä mahdollisuudet ensimmäisenä kaikkien suomalaisten yritysten käyttöön, kertoo DataInfon toimitusjohtaja Jorma Maaninka. Palvelun avulla yritykset voivat verkossa kilpailuttaa ICT-laitteiden tukkutoimittajat ja varmistaa tuotteiden hankkimisen aina parhaaseen hintaan. DataInfon asiakkaina yritykset voivat tällä työvälineellä hoitaa kaikki laitteiden, ohjelmistojen ja lisenssien hallintaan ja ylläpitoon liittyvät työtehtävät sekä automatisoida asennukset ja asetukset yritysten omien tieto- ja taloushallinnon hyväksymien käytäntöjen mukaan. “DataInfo Gateway –palvelu yhdistää myös koko ICT ympäristön hallinnan yhteen reaaliaikaiseen työvälineeseen. Tietoverkkojen, matkapuhelinpalveluiden, palvelinten, sovellusten, tietoturvan sekä työasemien, tulostinten ja palveluiden hallinta on nyt helpompaa kuin koskaan aiemmin”, sanoo DataInfon myyntijohtaja Juhani Suhonen. Aiemmin tuotteiden ostaminen on edellyttänyt joko jälleenmyyjän tekemää tai asiakkaan omaa kilpailuttamista – nyt tämä tapahtuu reaaliaikaisesti ja automaattisesti – ja asiakkaan eduksi. Lisätietoja: Jorma Maaninka, toimitusjohtaja, Datainfo puh. 040 3022 429 Juhani Suhonen, myyntijohtaja, Datainfo puh. 040 356 8010 DataInfo Oy DataInfo Oy, vuonna 1989 perustettu valtakunnallinen tietotekniikan ja viestintäratkaisujen asiantuntijayritys. DataInfo-ketjun palveluverkko käsittää 32 toimipistettä ja työllistää noin 320 ICT-alan ammattilaista. Ketjun yhteenlaskettu liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa. DataInfo on TeliaSoneran täysin omistama tytäryhtiö Lisätietoja: www.datainfo.fi

Avainsanat: