Elokuun myydyimmät puhelimet: koulunaloituksesta kohti syksyn älypuhelinlanseerauksia

Samsung vei puolet kymmenestä kärkisijasta Applen säilyttäessä ykköstilan Soneran myydyimpien puhelinten listalla. Marshall London -älypuhelimen myynti käynnistyy 4.9.

iPhone 6 jatkaa listan kärjessä, ja Samsungin mallit veivät puolet sijoista Soneran kymmenen myydyimmän puhelimen listalla. Listalle nousi myös toinen Lumia-puhelin vaisun heinäkuun jälkeen, ja Sonyn vesitiivis Xperia M4 Aqua nousi elokuun kesäisten viikkojen myynnillä neljänneksi.

”Koulujen aloitus näkyi odotetusti myös elokuussa. Listalla on edullisempia älypuhelimia ja hieman kovempaa kyytiä kestäviä malleja, jotka sopivat koulureppuun ja syksyn käynnistyvään arkeen harrastuksineen ja muine menoineen. Syksyn edetessä on odotettavissa uusien huippumallien lanseerauksia, ja mielenkiintoisena uutuutena aloitamme Marshall London -musiikkipuhelimen myynnin jo tämän viikon perjantaina”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet elokuussa (suluissa sijoitus heinäkuussa)

1. (1.)    Apple iPhone 6
  2. (2.)    Samsung Galaxy Ace 4
  3. (3.)    Apple iPhone 5s
  4. (9.)    Sony Xperia M4 Aqua
  5. (4.)    Samsung Galaxy A3
  6. ( - )    Samsung Galaxy S6
  7. (10)   Nokia Lumia 635
  8. ( - )    Samsung Galaxy J5
  9. ( - )    Microsoft Lumia 640
  10. (6.)    Samsung Galaxy  Xcover 3

Marshall London avaa uuden trendin älypuhelinmarkkinalla

Sonera tuo 4.9. Suomessa myyntiin vahvistimistaan ja kuulokkeistaan tunnetun Marshall-brändin London-älypuhelimen. ”Marshallin puhelin on uudentyyppinen avaus puhelinmarkkinoilla, sillä se on designiltaan ja ominaisuuksiltaan selvästi musiikin ehdoilla suunniteltu, musiikkidiggareille suunnattu laite. On kiinnostavaa nähdä, miten asiakkaamme ottavat vastaan yksinoikeudella Soneralle myyntiin tulevan uutuuden”, Saranpää sanoo.

Lisätietoja medialle:

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.